| کد خبر: 260116 |

تخصیص اعتبار یک‌هزار میلیارد ریالی دولت برای لایروبی بندر نوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت : انجام عملیات لایروبی با تدبیر دولت سیزدهم و تخصیص اعتبار یک هزار میلیارد ریالی تاحدودی عوامل تهدید کننده بندر نوشهر در حوزه تخلیه و بارگیری کالا را رفع کرد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت : انجام عملیات لایروبی با تدبیر دولت سیزدهم و تخصیص اعتبار یک هزار میلیارد ریالی تاحدودی عوامل تهدید کننده بندر نوشهر در حوزه تخلیه و بارگیری کالا را رفع کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سعید کیاکجوری روز یکشنبه در آیین پاسداشت روز خبرنگار در نوشهر افزود: آب راه منتهی به حوضچه منطقه ویژه اقتصادی نوشهر از سال های گذشته تاکنون به علت پسروی آب دریا و لایروبی نشدن اساسی تردد کشتی ها و عملیات تخلیه و بارگیری کالاها را دچار مشکل کرده بود.

وی خاطر نشان کرد: در سایه پیگیری و نامه نگاری مسوولان این اداره کل، دولت جهادی در ماه های اخیر یک هزار میلیارد ریال بابت انجام عملیات لایروبی آبراه و حوضچه بندر نوشهر اختصاص داد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران تصریح کرد: امروز اگر در بنادر همه امکانات و تجهیزات فراهم باشد اما راه دسترسی مناسب برای پهلو گیری و تخلیه و بارگیری ناوگان حمل ونقل دریایی مهیا نباشد به طور طبیعی کارکرد آن بندر معنا و مفهومی ندارد.

کیا کجوری در ادامه با اشاره به مصوبه ۲۰۰ هکتاری هیات وزیران در سال ۱۳۸۸ برای ساخت بندر خشک در نوشهر خاطرنشان کرد: در این بخش برای رفع موانع و محدودیت ها ضرورت دارد مسوولان دستگاه های اجرایی در این یخش کمک کنند.

محدوده ساحلی حدفاصل رامسر تا فرح آباد ساری به طول حدود ۳۰۰ کیلومتر زیر پوشش اداره کل بنادر و دریا نوردی مازندران منطقه ویژه اقتصادی نوشهر قرار دارد و بقیه محدوده ساحلی زیرپوشش اداره کل بنادر و دریانوردی منطقه امیرآباد است.

حوزه نظارت گمرکات استان مازندران در شهرستان نوشهر مستقر است. دو اداره کل یکی در نوشهر و دیگری در امیرآباد و سه اداره گمرک در شهرستان های آمل، فریدونکنار، ساری زیر مجموعه حوزه نظارت گمرکات استان مازندران هستند.

بندر نوشهر به مساحت حدود ۴۰ هکتار درحال حاضر دارای ۹ پست اسکله تجاری و خدماتی است و یکی از نزدیک ترین بنادر به پایتخت کشور است.

استان مازندران به دلیل دارا بودن سه بندر، مهم ترین استان ساحلی کشور محسوب می شود که نقش اساسی در زمینه صادرات و واردات دارد. بندرنوشهر نیز به عنوان قدیمی ترین بندر مازندران از دیرباز سهم ویژه و استراتژیکی در زمینه درآمدزایی، فرصت های شغلی و سرمایه گذاری داشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.