| کد خبر: 130033 |

جذب سرمایه گذار در منطقه آزاد انزلی شتاب گرفت

تین نیوز
معاون سازمان منطقه آزاد انزلی روند جذب سرمایه در این منطقه را تشریح کرد.
 
به گزارش مارین تایمز، معاون گردشگری منطقه آزاد انزلی با اشاره به انجام مذاکرات و رایزنی‎‌هایی در حوز ه گردشگری با کشورهای CIS گفت: با سرمایه‎گذاری بخش خصوصی برای ساخت بزرگ‎ترین آکواریوم کشور و بزرگ ترین هتل 5 ستاره ، روند جذب سرمایه گذار در این منطقه شتاب گرفته است.
 

معاون گردشگری منطقه آزاد انزلی با اعلام آغاز جلسات ستاد خدمات سفر در منطقه آزاد انزلی برای فراهم کردن بستر حضور گردشگران داخلی و خارجی، گفت: در این ستاد از همه ارگان‎های مربوط اعم از نیروی انتظامی، هلال احمر، پلیس راه، شهرداری، آتش‌نشانی، اورژانس و ... در خوسات کرده‎ایم که پیشنهادات خود را در قالب کمیته‌ای برای تنظیم طرح و جشنواره گردشگری تابستانه اعلام کنند تا بتوانیم با یک برنامه جامع و کامل از گردشگران استقبال و پذیرایی کنیم.

 

مجید فاتحی اظهار کرد: در حال حاضر 14 هتل، متل و کاشانه مهمان در محدوده منطقه آزاد انزلی با ظرفیت 5800 تخت آماده سرویس‌دهی به گردشگرانی که این منطقه را انتخاب می‎کنند، هستند.

 

وی با بیان اینکه جشنواره تابستانه منطقه آزاد انزلی پس از ماه مبارک رمضان آغاز می‎َشود، گفت: استقبال گردشگران از منطقه آزاد انزلی و اقامت آنها در این منطقه در سال 95 نسبت به سال 94 بالغ بر57 درصد افزایش داشت که امیدواریم این روند افزایشی در سال جاری نیز ادامه داشته باشد.

 

وی درباره جاذبه‎های گردشگری که در منطقه آزاد انزلی وجود دارد و سعی بر آن شده است تا بر این جاذبه‎ها افزوده شود، با اشاره به «غول تاب» یا تاب غول‌پیکر، خاطرنشان کرد: فری سوئینگ، بزرگترین تاب غول پیکر کشور که در ساحل فاز گردشگری منطقه آزاد انزلی نصب شده است می‎تواند در کنار دیگر جاذبه‎ها، عامل خوبی برای جذب گردشگر و ماندگاری آن در منطقه آزاد انزلی باشد.

 

آغاز به کار مرکز تفریحات دریایی انزلی؛ از 10 خرداد

فاتحی با برشماری جاذبه‎هایی اعم از پارک ساحلی، کارتینگ، استخر ساحلی، مجموعه ورزشی سیروس قایقران، 3 کلوپ دریایی، یادآور شد: مرکز تفریحات دریایی آقایان و بانوان ( پلاژهای اختصاصی) نیز در حال تعمیر هستند که از 10 خرداد آغاز به کار خواهند کرد.

 

به گفته این مقام مسوول در منطقه آزاد انزلی؛ پلاژهای اختصاص بانوان و آقایان در سال گذشته با استقبال خوبی از سوی گردشگران مواجه شد به صورتی که استقبال بانوان از این پلاژها سه برابر استقبال آقایان بود.

 

وی تصریح کرد: البته برجسته‎ترین جاذبه گردشگری این منطقه که مارینا ( بزرگ‎ترین اسکله تفریحی ساحل خزر در ایران) است، با سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولت در حال ساخت بوده و امیدواریم که پس از 6 ماهه نخست امسال به پایان برسد. این مارینا ظرفیت پهلودهی به 650 قایق تفریحی را دارد.

 

معاون گردشگری منطقه آزاد انزلی در ادامه با اشاره به استقبال بی‌نظیر گردشگران در سال گذشته از باشگاه سوارکاری این منطقه، افزود: همچنین گردشگران این منطقه می‎توانند از ورزش‎های ساحلی و هوایی اعم از جت اسکی، جت‎بوت، پاراسل و .. بهره برند.

 

فاتحی با اشاره به احداث و بهسازی دو پارک جنگلی طالب آباد و چپرپرد برای استفاده گردشگران، گفت: همچنین 28 روستا در محدوده منطقه آزاد انزلی با هدف گردشگری قرار دارد که می‎تواند جاذبه خوبی برای گردشگران بوم‌گرد باشد.

 

ارائه مجوز به 3 دفتر خدمات گردشگری و تورگردانی

وی افزود: در سال گذشته موفق شدیم که به 3 متقاضی راه‌اندازی دفاتر خدمات گردشگری و تورگردانی مجوز دهیم. البته این دفاتر در آغاز راه هستند اما با برنامه‎ریزی بهتر می‎توانند نقش برجسته‎ای را در حوزه جذب گردشگر داخلی و خارجی به این منطقه داشته باشند.

 

روند جذب سرمایه گذار در این منطقه شتاب گرفته است

فاتحی با بیان اینکه روند جذب سرمایه گذار در این منطقه شتاب گرفته است، گفت: علاوه بر سرمایه‎گذاری‎هایی که در سال گذشته در این منطقه صورت گرفت، بزرگ‌ترین هتل 5 ستاره در شمال کشور با سرمایه‎گذاری بخش خصوصی در این منطقه مجوز ساخت گرفته است که با صدور پروانه، کار ساخت این هتل در زمینی به وسعت 5 هکتار آغاز خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: علاوه بر جاذبه‎های نامبرده، ساخت بزرگ‎ترین آکواریوم کشور نیز با سرمایه گذاری 17 میلیون دلاری یک سرمایه‌گذار ترکی در منطقه آزاد انزلی آغاز شده است که اکنون در حال تجهیز کارگاه است و به زودی عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد.

 

معاون گردشگری منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: مسوولان این سازمان با سرمایه‎گذاران داخلی و خارجی جلساتی را در حوزه گردشگری برگزار کرده‎اند که در این زمینه با سرمایه‎گذارانی از کشورهای CIS مراودات و مذاکرات و بازدیدهایی داشتیم که امیدواریم به نتیجه برسد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.