| کد خبر: 129824 |

70 پروژه عمرانی در محورهای روستایی در دست اقدام است

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: 70 پروژه عمرانی با موضوع ساخت یا بهسازی محورهای روستایی استان مرکزی با صرف اعتبار 14 میلیارد تومان در دست اقدام و اجراست.

 

به گزارش ایسنا، مجید شارقی با اعلام این خبر افزود: موضوع ساخت، ارتقا و بهسازی شبکه راه‌های روستایی استان مرکزی به طول 4500 کیلومتر با توجه به تاثیرات مستقیمی که در بهبود اقتصاد، صنعت، کشاورزی و به طور کلی شاخص‌های فرهنگی اجتماعی این استان دارد به عنوان یک اصل و یک برنامه راهبردی همواره مدنظر این اداره کل بوده است چنانکه در سال جاری حداقل 70 پروژه را با موضوع راه‌های روستایی در جای جای استان در دست اقدام و اجرا داریم.

 

وی در خصوص پروژه‌های در دست اقدام در حوزه راه‌های روستایی اظهار کرد: در حال حاضر در 26 محور روستایی پروژه‌های عمرانی در حد اعتبارات ابلاغی در مراحل پایانی قرار دارد.

 

شارقی ادامه داد: همچنین در 13 محور روستایی در نقاط مختلف استان هم اکنون دارای پروژه‌های فعال هستیم که اخبار پیشرفت این پروژه‌ها از طریق تارنمای این اداره کل به آدرس اینترنتی rumarkazi.irبه صورت مستمر به اطلاع مردم استان خواهد رسید.

 

رئیس شورای حمل و نقل استان مرکزی خاطرنشان کرد: در این رابطه از ابتدای سال جاری افزون بر پروژه‌های مذکور، 10 پروژه راه روستایی دیگر نیز فعال شده و در مرحله تجهیز و شروع عملیات هستند.

 

وی تصریح کرد: جهت آغاز به کار عملیات عمرانی در 21 محور روستایی دیگر استان در حال برگزاری تشریفات قانونی مناقصه هستیم و به زودی کار توسط پیمانکاران ذیصلاح آغاز خواهد شد.

 

شارقی افزود: علیرغم محدودیت اعتبارات تخصیص یافته به این حوزه و همچنین با توجه به اینکه استان مرکزی دارای حدود 1500 روستا در قالب 66 دهستان در گستره‌ای به وسعت حدود 29هزار کیلومتر مربع است، از حیث شاخص‌های تراکم جمعیت روستایی و تعداد روستاها از استان‌های ویژه کشور محسوب می‌شود.

 

وی اضافه کرد: امید است بتوانیم با مجموعه تلاش‌های دست‌اندرکاران در این اداره کل در زمینه ارتقاء وضعیت راه‌های روستایی به عنوان موتور محرکه پیشرفت کشور و یکی از مبانی اقتصاد مقاومتی به توفیقات بیشتری دست یابیم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.