| کد خبر: 268511 |

◄ بیشترین برق مصرفی در حمل و نقل مربوط به کدام بخش است؟

بیشترین برق مصرفی در بخش حمل و نقل مربوط به راه آهن است.

تین نیوز

آینده حمل و نقل ریلی ؛ فرصت هایی برای کاهش مصرف سوخت و حفظ محیط زیست، گزارشی است که از سوی آژانس بین المللی انرژی و با همکاری تعدادی از کارشناسان اتحادیه بین المللی راه آهن ا تهیه شده است.

به گزارش تین نیوز، این گزارش که بر کشور هند متمرکز است توسط مهدی حجازی مهریزی و آزاده شهابی پور به فارسی ترجمه شده است.

در بخشی از مقدمه این گزارش که توسط فاتح بورول مدیر اجرایی انجمن بین المللی انرژی نوشته شده، آمده است: حمل و نقل ریلی از جمله موضوعاتی است که اغلب در مباحت عمومی پیرامون سامانه های حمل و نقل در آینده مورد بی توجهی می گیرد. شاید به این دلیل که حمل و نقل ریلی متعلق به قرن ها پیش و دستاورد انقلاب صنعتی بوده و موجب گسترش آن شده است.

با این حال و به رغم اختراع خودرو و هواپیما، حمل و نقل ریلی رشد و به تدریج تکامل یافته است. متروها و ترامواها ( قطار سبک شهری ) در مناطق شهری، در قیاس با حمل و نقل جاده ای، گزینه های مطمئن ، ارزان قیمت و سریع تری هستند و ترافیک و انتشار آلاینده های محیطی و گاز های گلخانه ای را کاهش می دهند.

حمل و نقل ریلی پر سرعت، جایگزین مناسب و معتبری برای مسافرت های هوایی کوتاه بین مراکز اصلی شهری است. حمل و نقل ریلی بار آلایندگی کمی دارد و پیوند دهنده عناصر زنجیره تامین در صنعت حمل و نقل است.

علاوه بر این حمل و نقل ریلی یکی از روش های حمل و نقلی بسیار کم مصرف و با آلایندگی بسیار پایین است. با وجود حجم سنگین حمل بار به و سیله راه آهن، این روش حمل و نقلی تنها 2 درصد از کل انرژی مورد نیاز در بخش حمل و نقل را مصرف می کند .  در عین حال باید بیان کرد که بیشترین برق مصرفی در بخش حمل و نقل مربوط به راه آهن است. به عبارتی 3.4 قطارهای مسافری و نیمی از قطارهای باری برقی هستند...

فایل کامل این گزارش را از اینجا دریافت کنید.

 

 

downloadFile
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.