| کد خبر: 257829 |

جلالی:

پروژه ریلی مشترک ایران و روسیه به خوبی پیش می رود

سفیر ایران در روسیه در حاشیه دومین مجمع بین المللی آلتای در گفتگو با تاس اعلام کرد که مسکو و تهران در پروژه مشترک راه آهن خود در مسیر رشت - آستارا پیش رفت های خوبی داشته اند.

تین نیوز

سفیر ایران در روسیه در حاشیه دومین مجمع بین المللی آلتای در گفتگو با تاس اعلام کرد که مسکو و تهران در پروژه مشترک راه آهن خود در مسیر رشت - آستارا پیش رفت های خوبی داشته اند.

​به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم،  کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه در حاشیه دومین مجمع بین المللی آلتای در گفتگو با تاس اعلام کرد که مسکو و تهران در پروژه مشترک راه آهن خود در مسیر رشت - آستارا پیش رفت های خوبی داشته اند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کار در این پروژه چگونه پیش می رود، گفت: این توافقنامه با حضور دو رئیس جمهور امضا شد و اکنون وزارتخانه های حمل و نقل دو کشور در حال آماده شدن برای عملی کردن این توافق هستند. در این مسیر مشکل خاصی وجود ندارد.

در 17 می 2023، نمایندگان دو کشور - ویتالی ساولیف وزیر حمل و نقل روسیه و مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی توافقنامه ساخت مشترک این مسیر ریلی را امضا کردند.

بر اساس این سند، مسکو و تهران به طور مشترک هزینه طراحی، ساخت و همچنین تامین کالا و خدمات را تامین خواهند کرد.

مسیر ریلی رشت - آستارا به طول 170 کیلومتر برای اتصال بخش های زمینی کریدور حمل ونقل بین المللی شمال - جنوب طراحی شده است که باعث افزایش کارایی اقتصادی این مسیر عبوری از دریای خزر می شود.

بر اساس این گزارش، قرار است مسیر ریلی رشت به آستارا توسط ایران و روسیه و مسیر آستارا (ایران) به آستارا (آذربایجان) توسط مسکو، تهران و باکو احداث شود. گزارش ها حاکی است که هزینه ساخت این بخش 1.6 میلیارد دلار برآورد شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.