| کد خبر: 152309 |

آخوندی: 516 کیلومتر مسیر ریلی امسال افتتاح می شود

وزیر راه و شهرسازی گفت:تا پایان امسال، 516 کیلومتر خط آهن که در مجموعه طرح‌های اقتصاد مقاومتی مصوب شده به بهره برداری خواهد رسید.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت:تا پایان امسال، 516 کیلومتر خط آهن که در مجموعه طرح‌های اقتصاد مقاومتی مصوب شده به بهره برداری خواهد رسید.

عباس آخوندی در پایان نشست مشترک توسعه شبکه ریلی و بررسی پروژه های اقتصاد مقاومتی با وزیر و مسئولان وزارت راه و شهرسازی به خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: در چارچوب طرح های اقتصاد مقاومتی که در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای سال جاری مصوب شده است باید 516 کیلومتر خط جدید آماده شود که خوشبختانه 400 کیلومتر ان ریل گذاری شده و 116 کیلومتر باقی مانده که ریل گذاری آن در دست اقدام است و تا پایان سال فرصت خوبی است که این طرح ها و طرح های جانبی آن تکمیل شود.

وی با تقدیر از رهبر معظم انقلاب اسلامی به خاطر توجه به توسعه ریل و انتقال بار و مسافر از جاده به ریل در کشور در اسناد بالادستی نظیر سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و اصول برنامه ششم توسعه که هم ایمنی و سرعت سیر بار و مسافر را افزایش 

می دهد و هم نقش مهمی در کاهش مصرف سوخت در کشور دارد افزود: کار ما فقط ساخت زیرساخت ها نیست و بعد از اتمام این خطوط ، تازه کار اصلی ما که تجهیز ناوگان، تامین نیروی انسانی و مکانیزاسیون کامل سامانه کنترل و سیر ایمن است آغاز می شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این مرحله هم سرمایه گذاری سنگینی را مطالبه می کند و هم قدرت اشتغالزایی زیادی در پی دارد چون ساخت لکوموتیو کشنده و واگن و ریل، هر یک می تواند صنایع جانبی بسیاری را به تحرک وا دارد.

وی انتقال و ارتقای فناوری را یکی دیگر از اصول سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ذکر و تصریح کرد: همزمان با اجرای این طرح ها، سیاست برقی کردن خطوط را فعلا با دو برنامه پی می گیریم که یکی از آنها، ساخت خط برقی تهران - مشهد است که حداقل دو میلیارد دلار سرمایه گذاری در مسیر هزار کیلومتری را می طلبد اما با ساخت این خط، ظرفیت سیر ما را نیز همزمان تا سه برابر افزایش خواهد داد.

آخوندی افزود: وزارت راه و شهرسازی همچنین بدنبال راه اندازی قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان است که سرعتی بین 250 تا 300 کیلومتر دارد و فناوری حمل و نقل ریلی را در کشور متحول می کند.

وی با اشاره به اینکه در ده سال گذشته به طور متوسط سالانه فقط 200 کیلومتر خط آهن در کشور ساخته شده افزود: وقتی به دنبال ساخت ارقام بالاتر 

می رویم کار چند برابر می شود و نیاز به تجهیز پیمانکار و نو شدن و ارتقای فناوری بخش خصوصی در 

حوزه های مهندسی و طراحی و ساخت داریم و بنابراین باید بتوانیم سرعت خود را بیشتر کنیم .

آخوندی گفت: همین حجم ساخت را هم که برای شرکت ساخت و توسعه زیربناها بر شمردم در حوزه شرکت راه آهن نیز در ساخت خطوط دوم و سوم و چهارم راه آهن در پیش داریم و باید بتوانیم با همین نفس و توان که امروز در مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای عمران و آبادی کشور وجود دارد و با سرعت بیشتر به پیش برویم.

 

عباس آخوندی

وبلاگ‌نویس
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.