| کد خبر: 147466 |

معاون شرکت راه‌آهن به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

سرعت ساخت راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان افزایش می‌یابد

معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن از افزایش همکاری شرکت راه‌آهن ایران و شرکت‌های فرانسوی خبر داد و گفت: در صورت تکمیل طراحی سه ایستگاه راه‌آهن تهران، قم و مشهد، سطح همکاری‌ها برای طراحی و تجهیز 30 ایستگاه تشکیلاتی در کشور افزایش می‌یابد.

تین نیوز

معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن از افزایش همکاری شرکت راه‌آهن ایران و شرکت‌های فرانسوی خبر داد و گفت: در صورت تکمیل طراحی سه ایستگاه راه‌آهن تهران، قم و مشهد، سطح همکاری‌ها برای طراحی و تجهیز 30 ایستگاه تشکیلاتی در کشور افزایش می‌یابد.

مازیار یزدانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به همکاری‌های ریلی میان ایران و فرانسه اظهار داشت: علاوه بر مذاکرات فی‌مابین‌ برای اجرای پروژه‌های آینده، قرارداد‌هایی منعقدشده که هم‌اکنون از پیشرفت حدود 10 درصدی برخوردار است و امیدواریم خروجی این پروژه‌ها منتج به پروژه بعدی شود.

وی افزود: شرکت راه‌آهن با شرکت «ارپ» فرانسه در حال طراحی سه ایستگاه راه‌آهن تهران، قم و مشهد هستند و در صورت تکمیل این سه ایستگاه، در نظر داریم حجم همکاری را در مجموع برای 30 ایستگاه تشکیلاتی کشور افزایش دهیم تا این ایستگاه‌ها به پایگاه‌های تجاری تبدیل شوند.

معاون امور فنی و زیربنایی در ادامه به قرارداد همکاری با شرکت تالس فرانسه اشاره کرد و گفت: با توجه به نصب محصولات این شرکت در سیستم‌های ریلی ایران در حال مذاکره با این شرکت برای امضا قرارداد تأمین تجهیزات، لوازم‌یدکی هستیم و امیدواریم این همکاری‌ها افزایش یابد.

یزدانی با اشاره به همکاری شرکت‌های راه‌آهن ایران و شرکت‌های فرانسوی بیان داشت: چند قرارداد همکاری با راه‌‌آهن فرانسه و شرکت‌های فرانسوی در زمینه مشاوره در دست اجرا است که یکی از ‌آن‌ها همکاری با شرکت SNCF برای پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصهان محسوب می‌شود.

وی از ارسال اسناد مربوط به پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل به شرکت راه‌آهن خبر داد و گفت: طی دو ماه گذشته اسناد و مدارک از این شرکت تحویل گرفته شد و هم‌اکنون مستقیم با طرف چینی وارد مذاکره شده‌ایم.

معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن با توجه به اینکه پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان در حین اقدام به شرکت راه‌آهن منتقل‌شده است، اعلام کرد: تمهیدات لازم برای افزایش سرعت ساخت این پروژه در نظر گرفته‌شده تا طی مدت‌زمان کوتاه‌تری به نتیجه مطلوب دست یابیم.

یزدانی خاطرنشان کرد: راه‌آهن‌های کرمان-زاهدان، اصفهان-شیراز، میانه-تبریز و اینچه برون پیش‌تر به شرکت راه‌آهن منتقل‌شده و هم‌اکنون در دست اقدامات تکمیلی قرار دارد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.