| کد خبر: 141054 |

ایجاد مسیرهای جدید حمل‌ونقل،

پیش‌نیاز راه‌اندازی دو مرز جدید بین ایران و ترکیه

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه گفت: راه‌اندازی دو مرز جدید بین ایران و ترکیه نیازمند ایجاد مسیرهای حمل‌ونقل جدید بین دو کشور از جمله احداث خطوط ریلی است.

تین نیوز

محمدابراهیم طاهریان فرد، روز پنجشنبه در دیدار با هیات عالیرتبه راهآهن جمهوری اسلامی ایران متشکل از اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد این شرکت به منظور دیدار و گفتوگو با مسئولان حوزه راهآهن به ترکیه سفر کردهاند، گفت: چشمانداز توسعه روابط اقتصادی دو کشور ایران و ترکیه برای مبادلات تجاری 30 میلیارد دلاری تنظیم شده و تحقق این هدف نیازمند توسعه زیرساختهای حملونقل و شبکه ریلی در دو سوی مرز است.

به گزارش ایرنا، وی اضافه کرد: بر این اساس، توسعه خطوط مواصلاتی ریلی و اتصال آن به خطوط سریعالسیر از برنامههای توسعهای میان دو کشور است.

وی با اشاره به مشترکات تهران و آنکارا اظهار کرد: حوزه امور تجاری و اقتصادی دو کشور ایران و ترکیه از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و ارتقای امکانات زیرساختی از جمله راههای مبادلاتی و خطوط حملونقل ریلی با در نظر گرفتن مزیتهای فراوان آن، بسیار اهمیت دارد.

سعید رسولی عضو هیات مدیره راهآهن ایران نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از نتایج مذاکرات با مدیران راهآهن ترکیه در خصوص محورهای فنی و زیربنایی، اتصال خطوط ریلی و استفاده از تجربه شرکتهای ترک در حوزه احداث پایانههای مسافربری ارائه کرد.

وی بیان کرد: توسعه خطوط ریلی کشور از دغدغه های مهم مسئولان کشور بوده و راهآهن جمهوری اسلامی ایران بر این اساس مصمم به ارتقای ظرفیت مسیرهای داخلی و اتصال آن به خطوط بینالمللی است و در این مسیر از تجربیات و توانمندی‌های کشورهای همسایه در این حوزه نیز بهره خواهد گرفت.

هیات عالیرتبه راه آهن جمهوری اسلامی ایران متشکل از اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد این شرکت به منظور دیدار و گفتوگو با همتایان ترک خود به آنکارا سفر کردهاند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.