| کد خبر: 140363 |

آمادگی کرواسی برای همکاری ریلی با ایران/ مذاکره مدیران رجا با کروات‌ها

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا که چندی پیش با همراهی یک هیات عالی‌رتبه اقتصادی به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای توسعه همکاری‌های دوجانبه اقتصادی به زاگرب، پایتخت کرواسی سفر کرده بود، گفت: در این سفر مذاکرات متعددی با شرکت‌های سازنده واگن و لکوموتیو برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در ساخت و تجهیز واگن‌های مسافری ایران صورت گرفت. محمد رجبی بعد از انجام این مذاکرات با نمایندگان کشور کرواسی گفت: امیدواریم تفاهم‌های اولیه به سرمایه‌گذاری و ساخت واگن و انتقال فناوری در این صنعت منجر شود.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا که چندی پیش با همراهی یک هیات عالی‌رتبه اقتصادی به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای توسعه همکاری‌های دوجانبه اقتصادی به زاگرب، پایتخت کرواسی سفر کرده بود، گفت: در این سفر مذاکرات متعددی با شرکت‌های سازنده واگن و لکوموتیو برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در ساخت و تجهیز واگن‌های مسافری ایران صورت گرفت.

محمد رجبی خاطرنشان کرد: در این سفر علاوه بر شرکت در نشست‌های دوجانبه وزیر تعاون، کار و رفاه ایران با وزیران اقتصاد، کار و انرژی کرواسی، در مذاکرات متعددی با چندین شرکت بزرگ اروپایی مستقر در کرواسی نیز حضور یافتیم.

وی اظهار داشت: بازدید از شرکت‌های GREDELI سازنده قطار، لکوموتیو و واگن Atron ، تجهیزات فروش بلیت و کنترل الکترونیکیIndustrius ، صنعت جوشکاری دقیق در صنایع ریلی و توسعه صنایع ریلی Westcorp، همچنین مذاکره با مدیران عالی‌رتبه این شرکت‌ها برای همکاری در تأمین مالی و ساخت واگن و تجهیزات حمل‌ونقل ریلی از دیگر برنامه‌های این سفر سه روزه بود.

صنعت ریلی در کرواسی پس از تصویب قانون راه‌آهن و قانون تقسیمات در سال 2005، شرایط جدیدی را تجربه کرده که می‌توان گفت این قوانین منجر به رشد و توسعه این صنعت شد؛ هرچند که از نظر‌گاه بخش خصوصی در کرواسی، به دلیل دولتی بودن بخش‌های مهم راه‌آهن، رشد این صنعت واقعی نبوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.