| کد خبر: 268988 |

اکنون وقت حمایت دولت از خرید "اتوبوس و تاکسی های برقی" است

​عضو مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون که مدیریت شهری برای واردات تاکسی ، اتوبوس و موتورسیکلت های برقی به صورت جدی ورود داشته، لازم است دولت همراهی و حمایت های لازم را در سازوکارهای عملیاتی و تأمین ارز داشته باشد.

تین نیوز

​عضو مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون که مدیریت شهری برای واردات تاکسی ، اتوبوس و موتورسیکلت های برقی به صورت جدی ورود داشته، لازم است دولت همراهی و حمایت های لازم را در سازوکارهای عملیاتی و تأمین ارز داشته باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، اقبال شاکری درباره نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و بهره مندی از تاکسی و اتوبوس های برقی اظهار کرد: حمل و نقل عمومی یکی از معیارهای توسعه شهری محسوب می شود، در واقع هرگونه توسعه شهری علاوه بر تأمین زیرساخت هایی مانند آب و برق، گاز و غیره  نیازمند حمل و نقل شهری است اما نسبت به همه امور مذکور و حتی اصول شهرسازی در اولویت قرار دارد. 

وی با بیان اینکه تأمین زیرساخت حمل و نقل به ویژه در شهرهای بزرگ، به یکی از نیارهاز دائمی و گسترده شهروندان تبدیل شده است، ادامه داد: تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی قطعاً باید اولویت نخست مدیریت شهری باشد و عنوان یک امر ضروری به آن پرداخته شود. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل شهری شامل مدهای مختلفی است، تصریح کرد: در شهرهای بزرگ و پایتخت کشورها  قطعا مترو حرف اول را می زند، اما بعد از آن اتوبوس های تند رو یا بی آر تی و بعد، اتوبوس های معمولی و تاکسی در اولویت های بعدی قرار می گیرند اما متأسفانه کلانشهر تهران در همه مدهای مذکور با کمبود مواجه است.

وی افزود: در حال حاضر بین ناوگان حمل و نقل عمومی موجود تا ناوگان مورد نیاز فاصله زیادی وجود دارد به گونه ای که در مترو با کمبود بیش از 1500 دستگاه واگن و در اتوبوسرانی با کمبود حداقل 4000 دستگاه اتوبوس مواجه هستیم بنابراین برطرف کردن این نیاز از سوی مدیریت شهری از طریق تولیدات داخلی و خارجی خدمت بزرگی به شهروندان است. 

شاکری خاطرنشان کرد: در این بین، اگر برای توسعه و تأمین ناوگان مورد نیاز در حوزه حمل و نقل عمومی از اتوبوس و تاکسی های برقی استفاده شود، دو مشکل دیگر از مشکلات پایتخت یعنی مصرف سوخت و آلودگی هم برطرف می شود همچنین هزینه بیماری های ناشی از آلودگی هوا نیز کاهش می یابد و شاهد کاهش آلودگی صوتی نیز خواهیم بود. 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون که مدیریت شهری تهران برای واردات تاکسی ، اتوبوس و موتورسیکلت های برقی به صورت جدی ورود داشته، لازم است دولت همراهی و حمایت های لازم را در سازوکارهای عملیاتی و تأمین ارز داشته باشد؛ این در حالی است که به عقیده بنده ممکن است طرف چینی هم توقع داشته باشد برای قراردادی با این حجم، دولت نیز پای کار باشد.

وی با تأکید بر اینکه بهره مندی از تاکسی، اتوبوس و موتورسیکلت های برقی نیازمند مداخله و حمایت جدی دولت نه فقط برای تهران بلکه برای سایر شهرهاست، گفت: فراکسیون مدیریت شهری، کمیسیون شوراها و کمیسیون عمران نیز به طور تمام قد آماده هر نوع حمایتی از این موضوع است. 

شاکری گفت: نکته ای که درباره وسایل نقلیه برقی به توجه جدی نیاز دارد،  باتری است که به دلیل قیمت بالای آن لازم است حاکمیت مسئولیت آن را تقبل کند و تعمیر یا تولید آنها را بر عهده بگیرد تا قیمت نهایی این محصولات کاهش یابد و شهروندان را ترغیب به خرید وسایل نقیله برقی کند. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    واقعا اگر هر محله شهر , حداقل یک ایستگاه مترو داشته باشد و دوچرخه های برقی تاشو قابل حمل در واگن های مترو هم جا بیفتد که مردم آن 200 تا 1 کیلومتر را با دوچرخه طی کنند خود مترو به تنهایی می تواند بخش حداکثری از حمل و نقل عمومی را به دوش بکشد , ورود تاکسی ها و اتوبوس های برقی خیلی خوب است اما الویت باید مترو باشد چون تاکسی چه برقی و چه غیربرقی , گران است و اتوبوس چه برقی و چه غیربرقی در نهایت سطح زیادی از کف خیابان ها را اشغال می کند مترو راه حل نهایی و اصلیست .