| کد خبر: 16536 |

در گفتگو با تین نیوز مطرح شد:

◄ دولت یازدهم اهالی حمل‌و‌نقل را امیدوار کرد / اقدام بی‌سابقه دولت تدبیر و امید در رابطه با اتوبوسرانی و مترو

تین نیوز | مدیرعامل سابق شرکت بهره برداری مترو گفت: خوشبختانه گام جدیدی در زمینه حمل و نقل در دولت یازدهم برداشته شده که بی سابقه بوده است و از طرفی باعث شده تا اهالی حمل و نقل به بهبود وضعیت موجود امیدوار شوند.

به گزارش تین نیوز، دوشنبه هفته جاری، اولین سالروز تنفیذ حکم ریاست جمهوری حسن روحانی، از سوی مقام معظم رهبری در دوازدهم مردادماه بود.

در همین زمینه جعفر ربیعی، مدیرعامل سابق شرکت بهره برداری مترو، در گفتگو با تین نیوز به عملکرد دولت یازدهم طی یک سال گذشته در حوزه حمل و نقل اشاره کرد و گفت: در طی این یک سال اخیر شهرداری ها امیدوار شدند که دولت سهم خودش را پرداخت خواهد کرد که این امر، نکته مثبتی است.

ربیعی سپس با بیان اینکه ضعف سیستم حمل و نقل عمومی بحث جدی و مشکل اصلی در شهرهای بزرگ به حساب می آید، اضافه کرد: با توجه به کاهش تورم و حذف یارانه برخی از خانوارها می توان امیدوار بود که دولت هزینه های احداث زیرساخت حمل و نقل عمومی را بیش از گذشته پرداخت کند.

بی توجهی به حمل و نقل عمومی در دولت قبل تشدید شده بود
وی با اظهار تاسف از اینکه دولت نهم و دهم سهم خود را در ساخت زیربناهای حمل و نقل عمومی پرداخت نمی کرد، اظهار کرد: در واقع در دولت گذشته بی توجهی به حمل و نقل شهری تشدید شده بود و سهم دولت در سرمایه گذاری زیرساخت های حمل و نقل عمومی در شهرها بسیار کاهش یافته و در برخی از شهرها هم از بین رفته بود.

مدیرعامل سابق شرکت بهره برداری مترو ادامه داد: در دولت فعلی طی یک سال گذشته با توجه به سخنانی که گفته شده، این موضوع تا حدی تلطیف شده و اهالی حمل و نقل به بهبود وضعیت امیدوار شده اند و برخلاف دولت قبل به راحتی اظهار نکرده اند که سرمایه گذاری در حمل و نقل شهری صورت نمی گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید در نظر داشت که به هر حال خزانه دولت با توجه به بحث رایانه ها اجازه نمی داد که دولت سهم خودش را به طور کامل پرداخت کند.

تسهیلات وزارت نفت؛ گام مثبت دولت یازدهم
ربیعی به اتفاق مثبت دیگری که طی این یک سال در حوزه حمل و نقل رخ داده اشاره کرد و افزود: در یک سال گذشته، در مجلس تصویب شد که پروژه های حمل و نقلی که باعث کاهش مصرف سوخت شوند، می توانند از تسهیلات وزارت نفت استفاده کنند که این تسهیلات بدون محدودیت است و در واقع از این طریق، منبع خوبی برای شهرداری ها و اتوبوسرانی ها ایجاد شده که می توانند از آن بهره ببرند و بسیاری از کمبودهای مالی خود را برطرف کنند.

وی یادآور شد: علاوه بر این برای مسئولان مربوطه برای توسعه مترو شهرها و جهت خرید تجهیزات و قطارها به راحتی می توانند با کمک وزارتخانه هزینه مورد نظر را تامین کنند.

مدیرعامل سابق شرکت بهره برداری مترو تصریح کرد: این قدم بزرگی است که دولت تدبیر و امید برداشته است؛ اکنون گام جدیدی در زمینه حمل و نقل برداشته شده که پیش از این در دولت های قبل رخ نداده بود و بی سابقه است.

وی در پایان گفت: سال 1393 سال خاصی است و نباید انتظار داشت که به یکباره رویه دولت قبل را بتوان تغییر داد، اما در سال 1394 می توان این توقع را داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.