| کد خبر: 265849 |

تشکیل کمیته‌ اجرای سیاست ‌های توسعه دریامحور در وزارت کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ‌ای وزارت کشور از تشکیل کمیته ‌ای برای اجرای سیاست‌ های کلی توسعه دریامحور با محوریت ۷ استان ساحلی، در وزارت کشور خبر داد.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور از تشکیل کمیته ای برای اجرای سیاست های کلی توسعه دریامحور با محوریت ۷ استان ساحلی، در وزارت کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مارین نیوز، محسن کوشش تبار با اشاره به برنامه وزارت کشور برای اجرای سیاست های کلی توسعه دریامحور ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: بحث توسعه اقتصاد دریامحور در استان هایی که مرز دریایی دارند، مثل ۴ استان جنوبی و ۳ استان شمالی کشور از برنامه های دارای اهمیت و طرح های پیشران دولت محسوب می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور اضافه کرد: از کارهای مهمی که دولت پیگیری می کند ایجاد ۲۷ شهر ساحلی به عنوان شهرهایی توسعه دهنده اقتصاد دریا است.

کوشش تبار با بیان اینکه تلاش بر این است که حتی استان های غیرهمجوار با دریا هم بتوانند فرصت هایی را برای سرمایه گذاری فراهم کنند، گفت: استان مرکزی به رغم اینکه در نزدیکی دریا قرار ندارد، اما صنایع متعددی در حوزه توسعه اقتصاد دریا به ویژه صنایع پایین دستیِ را در اختیار دارد و در این بخش فعال است.

وی ادامه داد: مقرر شده است که فضاها و ظرفیت های ساحلی در اختیار همه استان ها قرار گیرد تا با مردمی سازی این ظرفیت ها در همه استان ها فضایی برای سرمایه گذاران فراهم شود، با این ساز و کار همه استان ها می توانند در توسعه اقتصاد دریا،ایفای نقش کنند.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه سیاست همسایگی و دیپلماسی اقتصادی از راهبردهای مهم دولت است،تصریح کرد: به محض ابلاغ سیاست های کلی توسعه دریامحور توسط مقام معظم رهبری؛ در وزارت کشور هم کمیته اقتصاد دریا با حضور استان های همجوار دریا، به ویژه ۷ استان با محوریت استان هرمزگان تشکیل شد؛ کمیته خاصی که فضای تعاملی را بین استان ها فراهم کرده و کار را جلو می برد.

وی با بیان اینکه تلاش شده است با طرح ایده های جدید فضایی را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم کنیم، اظهار داشت: با این ساز و کار فرایندهای مازاد برای صدور مجوزها حذف شده و حداقل زمان برای صدور مجوزها مورد نیاز است.

معاون وزیر کشور در ادامه با تأکید بر لزوم تشکیل سازمان توسعه سواحل مکران، گفت: امیدوارم با توجه به هم افزایی استانداران و نقش بنیادین آن ها در پیشبرد اهداف مجموعه، این سازمان بتواند در تعامل با استانداران و ایجاد یک برنامه ملی یک هم افزایی را ایجاد کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.