| کد خبر: 270010 |

بارگیری ۸۲ هزار تن مواد معدنی در شناور بزرگ برای اولین بار در بندرامام خمینی(ره)

برای نخستین بار در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) به منظور بهره گیری از مزیت های شناورهای بزرگ، محوله ۸۲ هزار تنی مواد معدنی در یک فروند شناور خارجی بارگیری و ارسال شد.

تین نیوز

برای نخستین بار در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) به منظور بهره گیری از مزیت های شناورهای بزرگ، محوله ۸۲ هزار تنی مواد معدنی در یک فروند شناور خارجی بارگیری و ارسال شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی داوود چگنی معاون امور بندری و اقتصادی این اداره کل با اشاره به مزایای حاصل از بهره گیری از شناورهای بزرگ در کاهش هزینه ها و گنجایش فراوان در حمل محمولات که همواره از سوی صاحبان کالا مورد استقبال قرار می گیرد، اظهار کرد: این موضوع یکی از دغدغه های بنادر در جذب و ارائه خدمات به این گونه شناورها بوده است که حاکی از رشد و توسعه بندر و ثبت توانایی های عملیاتی آن در رقابت با سایر بنادر است.

چگنی در ادامه افزود: برای نخستین بار در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) در حوزه صادرات مواد معدنی یک فروند شناور خارجی به ظرفیت بارگیری ۸۲ هزار تن پهلو دهی شد که پس از بارگیری محموله کنسانتره سنگ آهن به میزان مذکور، این شناور در هفته اخیر بندرامام خمینی (ره) را به مقصد چین ترک کرد.

یادآور می شود به دنبال افزایش ترافیک کالا در بخش مواد معدنی، زمینه برای احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بندر بزرگ تجاری با هدف افزایش خدمات رسانی به صاحبان کالا و ایجاد بازارهای جدید با انعقاد قرارداد احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی به ارزش ٢۴ هزار میلیارد فراهم شد که مراحل اجرایی آن در سال جاری آغاز می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.