| کد خبر: 264119 |

خطوط ریلی بندر خرمشهر رونق می گیرد

رونق خطوط ریلی بندر خرمشهر، بهبود تعاملات تجاری با شرکای عراقی و انجام مطالعات در زمینه بهبود و تسهیل مسیر آبی موجود، بخشی از کارهایی است که در بندر خرمشهر در حال انجام است.

تین نیوز

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با توضیح اینکه ۴۰ هکتار اراضی پیرامونی بندر خرمشهر برای استقرار صنایع آماده سازی شده است، از جذب ۱۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری برای آن بندر خبر داد و گفت: سرمایه گذاری ۴۵۰۰ میلیاردریالی بخش خصوصی برای بندر خرمشهر در حال بررسی است.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، علی عسکری گفت: هم اکنون بندر خرمشهر با ظرفیت عملیاتی ۱۱ میلیون تن کالا، بهترین پتانسیل حمل و نقل دریایی و آبی در منطقه آزاد اروند را داراست که باید با جذب سرمایه گذار و بازاریابی مناسب فضای قابل قبولی در این مسیر ایجاد شود. در سال های اخیر با جذب بیش از ۱۲  هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری، گام موثری در این زمینه و همچنین مشارکت موثر بخش خصوصی  برداشته شده است.

بررسی سرمایه گذاری ۴۵۰۰ میلیاردریالی بخش خصوص برای بندر خرمشهر

عسکری ادامه داد: با زمینه سازی مناسبی که در زمینه جذب مشارکت بخش خصوصی انجام شد، درخواست سرمایه گذاری به مبلغ بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای سال های آتی برای این بندر توسط بخش خصوصی دریافت شده است که درصدد تحقق این مشارکت هستیم.

آماده سازی ۴۰ هکتار اراضی پیرامونی بندر خرمشهر برای استقرار صنایع

وی در خصوص ارتقای بندر خرمشهر به بندر نسل سوم توضیح داد: بنادر نسل سوم، بنادری هستند که در آن صنایع در محیط بندری، استقرار و فعالیت خود را با هزینه های کمتر و بهینه حمل و نقلی به انجام می رسانند. در همین رابطه ۴۰ هکتار از اراضی پیرامونی برای حضور صنایع کلان تولیدی و تبدیلی از جمله فولاد، صنایع نفتی و مونتاژ و غیره در محوطه و اراضی بندر خرمشهر آماده شده است.

بهبود تعاملات تجاری با شرکای عراقی

مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر در خصوص برنامه های آن بندر برای بهبود وضعیت موجود، گفت: احداث اسکله رو رو، رونق خطوط ریلی بندر خرمشهر، بهبود تعاملات تجاری با شرکای عراقی، انجام مطالعات در زمینه بهبود و تسهیل مسیر آبی موجود، تلاش در راستای رونق گردشگری دریایی و افزایش تردد مسافری بخشی از کارهایی است که در بندر خرمشهر در حال انجام است.

لایروبی اروندرود در برنامه است

به گفته این مقام مسئول، عملیات تخلیه و بارگیری، افزایش میزان ورود و خروج بارهای فله  و متفرقه مانند کیسه، جعبه، بشکه، کارتن، عدل، مواد نفتی، بسترسازی مناسب برای ورود و انبارش کالاهای خطرناک، ورود خودرو، بارهای یخچالی ( فاسد شدنی) و لایروبی اروند رود، از جمله مهمترین برنامه های آتی این بندر در راستای افزایش ظرفیت واقعی، توان عملیاتی و رونق اقتصادی منطقه جنوب غرب خوزستان است.

گفتنی است، بندر خرمشهر هم اکنون با مساحت ۲۴۰ هکتار و ۲۱ پست اسکله، واقع در رودخانه اروند پذیرای شناورهای کاتنتینری، فله، کالاهای عمومی، نفتی  و مسافری با عمق آبخور ۵/۶ متر واقع در جنوب غرب استان خوزستان و در شمال رودخانه اروند رود است که پس از جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس، کار بازسازی بندر خرمشهر آغاز و در سال ۷۱ برای اولین بار به بهره برداری رسید تا مجدد دوران رونق و شکوفایی مطلوب خود را بازیابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.