| کد خبر: 269164 |

تغییرات جدید بیمه خودروها از سال آینده

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: امیدواریم بتوانیم یک دستورالعمل مدونی ابلاغ کنیم تا از سال آینده در بحث اُفت قیمت اختلافی در شرکت های بیمه وجود نداشته باشد.

تین نیوز

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: امیدواریم بتوانیم یک دستورالعمل مدونی ابلاغ کنیم تا از سال آینده در بحث اُفت قیمت اختلافی در شرکت های بیمه وجود نداشته باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی استادهاشمی رئیس کل بیمه مرکزی در رابطه با تعیین تکلیف بیمه شخص ثالث خودروهای نامتعارف گفت: در رابطه با بحث بیمه خودروهای متعارف و نامتعارف همان طور که بارها اعلام شده بیمه مرکزی نظر خود را داده و در کمیسیون اقتصادی مجلس هم مصوبات آن انجام شده و این موضوع جزء آخرین مصوباتی است که شاید به صحن علنی مجلس راه پیدا کند. در کل بیمه مرکزی موافق تعیین تکلیف این موضوع است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: در بحث افت قیمت اختلاف نظرهایی وجود داشت و ما اعلام کردیم که جدا از این مباحث نظر بیمه مرکزی این است که افت قیمت با شرایط خاصی که باید تدوین شود به مردم پرداخت شود.او افزود: اگر مردم بخواهند افت قیمت را دریافت کنند باید به دادگاه مراجعه و پس از دریافت حکم بروند و افت قیمت خودروی خود را دریافت کنند که البته روش محاسباتی یکسانی هم برای بحث افت قیمت وجود نداشت که بیمه مرکزی اقدامی را شروع کرده که در هیات عامل هم به تصویب رسیده و باید آن را به شورای عالی بیمه ببریم. در نهایت اگر بتوانیم به شکل آیین نامه این مصوبه را تا پایان سال از شورای عالی دریافت کنیم مراحل بعدی را پیش خواهیم برد.

این مقام مسئول اظهار کرد: امیدواریم با این چند کاری که انجام می دهیم بتوانیم یک دستورالعمل مدونی به تمام شرکت ها ابلاغ کنیم تا به امید خدا از سال آینده در بحث افت قیمت اختلافی در شرکت های بیمه وجود نداشته باشد.

استادهاشمی می گوید: در دستورالعمل تمام جزئیات دیده شده تا شرکت های بیمه به راحتی پرداخت خسارت را به مردم داشته باشند. البته موضوعی که در مجلس وجود دارد هم می تواند به عنوان اصلاح قانون شخص ثالث مطرح شود، ولی این موضوع مطرح شده به امیدخدا تا پایان سال تعیین تکلیف خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.