| کد خبر: 168065 |

یک سوم خودروهای ولوو تا سال ۲۰۲۵ برقی و خودران خواهند بود

مدیران ارشد شرکت ولوو اعلام کرده‌اند که تا سال ۲۰۲۵ میلادی، یک سوم از کل خودروهای تولیدی این خودروساز سوئدی، برقی و خودران خواهد شد.

تین نیوز

مدیران ارشد شرکت ولوو اعلام کرده‌اند که تا سال ۲۰۲۵ میلادی، یک سوم از کل خودروهای تولیدی این خودروساز سوئدی، برقی و خودران خواهد شد.

به گزارش وب سایت موتور۱، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دولتهای بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

در سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی بود که شرکت چند ملیتی جیلی مستقر در چین بعنوان یکی از بزرگترین سهامداران شرکت خودروسازی ولوو اعلام کرد که قرار است از سال ۲۰۱۹ میلادی خودروهای سواری این خودروساز سوئدی به موتورهای برقی و الکتریکی مجهز شده و روانه بازار شوند.

اما حالا به نظر می رسد که عزم این شرکت خودروسازی سوئدی به منظور تولید بیشتر خودروهای الکتریکی و خودران بیشتر جزم شده است و به همین خاطر هم مدیران ارشد ولوو از اهداف بلندمدت و کوتاه مدت خود گفته و همچنین از تولید بیشتر خودروهای برقی و خودران تا سال ۲۰۲۵ میلادی یعنی حدود ۷ سال آینده، خبر داده اند.

بنابراین به نظر می رسد که ولوو قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ میلادی، ۵۰ درصد از آمار فروش خود را به خودروهای برقی و توسعه خدمات اشتراک آن اختصاص دهد.

سال گذشته بود که مقامات ولوو از عرضه خودروهای مجهز به نیروی محرکه برقی در مدل های نیمه هیبریدی و پلاگین هیبریدی و تمام برقی از سال ۲۰۱۹ خبر داده بودند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، این سخنان در راستای اقدامات اخیر ولوو در زمینه حذف مدل های دیزلی و جایگزینی مدل های برقی گفته شده است و کاملا با هم در تطابق است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.