| کد خبر: 162988 |

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز:

◄ پیگیری واردات خودروهای هیبریدی به کشور

مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت از پیگیری واردات خودروهای هیبریدی، با از سوی این وزارتخانه به کشور خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت از پیگیری واردات خودروهای هیبریدی، با از سوی این وزارتخانه به کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، امیرحسین قناتی با اشاره به مطلب فوق، اظهار کرد: نیازی تعرفه بالا در واردات خودروهایی با موتور احتراقی با حجم بالای2000 CC نیست و خودروها با موتور حجم کوچک نیز راندمان لازم را داشته و نقش بسزایی در کاهش مصرف سوخت وآلایندگی ایفا می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: بسته به نوع کاربری خودرو و موضوع بهره‌گیری از این خودروها به لحاظ کاهش مصرف سوخت یا کاهش آلایندگی، تعریف کاربری خودروی هیبریدی و برقی مشخص می‌شود.

معاون وزیرصنعت، با بیان این مطلب که «آلودگی هوا و اثرات نامطلوب آن بر سلامت مردم ضرورت اهتمام بر استفاده از خودروهای پاک  را تشدید می‌کند»، افزود: خودروهای تمام هیبریدی که در آن پایه قوای محرکه، موتورالکتریکی بوده و موتور احتراقی تنها جهت شارژ باتری و کمک به توان خودرو در شیب بالا یا تامین قدرت خودرو به صورت موازی وارد جریان می‌شود، در مقایسه با دیگر انواع هیبرید، می‌توانند جایگزین مناسبی برای خودروی احتراق داخلی باشند.

این مقام مسوول در وزارت صنعت با اشاره به این مهم که، در مصوبه اخیر هیات دولت در خصوص حقوق ورودی انواع خودروی سواری به کشور،این موضوع مد نظر قرار گرفته است، ابراز داشت: خودروهای تمام الکتریکی با قابلیت اتصال شارژر با قابلیت پیمایش بالا، بهترین راهکار برای کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت در مقایسه با خودروهای هیبریدی هستند، که جهت بهره‌گیری مناسب، نیاز به ایجاد زیرساخت لازم دارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.