| کد خبر: 158929 |

◄ پروژه «فورد» برای امکان تماس خودروها با چراغ‌های راهنمایی و عابران

ما در مورد تبادل اطلاعات ماشین‌ها و هشدارهای جاده به دیگر وسایل نقلیه شنیده بودیم، اما ایده فورد در مورد اتصال بخش‌های بیشتری در این زمینه است.

تین نیوز

شرکت فورد در نمایشگاه کالاهای مصرفی لاس‌وگاس اعلام کرد که در حال کار کردن بر روی یک پلت‌فرم جدید برای بخش‌های مختلف سیستم حمل‌ونقل شهری به‌منظور همکاری با هم است تا  حمل‌ونقل راحت و در دسترس‌تری  را برای مردم فراهم کنند.

نقش این پلت‌فرم به اشتراک‌گذاری اطلاعات بین نوع‌های مختلف حمل‌ونقل و مردم است. از خودروهای شخصی به عابران پیاده، دوچرخه، حمل‌ونقل عمومی، چراغ‌های راهنمایی و موقعیت پارکینگ.

ما در مورد تبادل اطلاعات ماشین‌ها و هشدارهای جاده به دیگر وسایل نقلیه شنیده بودیم، اما ایده فورد در مورد اتصال بخش‌های بیشتری در این زمینه است.

تبادل اطلاعات در زمان واقعی به‌وسیله پلت‌فرم مشخص‌شده، جریان ترافیکی را در شهرها کاهش داده و به‌طورکلی متخصصین وب و شرکت‌ها امکان دسترسی به قابلیت‌های این پلت‌فرم به‌منظور ایجاد سرویس‌های جدید باهدف کمک به مشتریان در جریان مسیریابی را خواهند داشت.

عابران پیاده قادر خواهند بود سیگنال‌هایی را از موبایل خود به ماشین‌های در خیابان بفرستند تا از این طریق به رانندگان در تشخیص وجود عابر کمک کنند. در آینده چراغ‌های ترمز وسایل نقلیه این امکان  را دارند که تصادف و یا  وضعیتی خطرناک را تشخیص داده و برای جلوگیری از مشکلات بیشتر در جاده هشدار دهند.

این تکنولوژی با مشخص کردن مناطق خاص که مناسب برای رانندگی با ماشین‌های کاملاً الکتریکی هستند، به کاهش آلودگی شهرها کمک می‌کند. دیگر برنامه‌ها شامل مدیریت، پروسه پرداخت و خدمات مبتنی بر مکان خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.