| کد خبر: 152535 |

راهکاری برای پایان مشکلات مالی خودروسازان

رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌و‌کار اتاق تهران راهکاری برای پایان مشکلات مالی خودروسازان مطرح کرد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌و‌کار اتاق تهران راهکاری برای پایان مشکلات مالی خودروسازان مطرح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از  اتاق بازرگانی تهران،محمدرضا نجفی‌منش افزایش قیمت خودرو در روزهای گذشته از سوی برخی خودروسازان داخلی را موضوعی کاملا طبیعی دانست و گفت: زمانی که هزینه‌های تولید مانند دستمزد کارگران، قیمت مواد اولیه و... افزایش یافته، واضح است که قیمت خودرو نیز رشد پیدا می‌کند.

وی افزود: در سال جاری با رشد 14.5 درصدی افزایش دستمزد رو‌به‌رو بودیم و همچنین تیرماه سال جاری قیمت فولاد 16 درصد رشد داشته و قیمت سایر نهاده‌ها و مواد اولیه هم بین 5 تا 15 درصد افزایش یافته بنابراین طبیعی است که قیمت خودرو نیز افزایش یابد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه رشد قیمت خودرو در روزهای گذشته تنها بین 2 تا 3 درصد بوده و چندان زیاد نیست، گفت: طبق اعلام دولت نرخ تورم تولید در سال گذشته 8.8 درصد بوده، در چنین شرایطی چگونه این انتظار وجود دارد که قیمت خودرو از سوی خودروسازان رشد پیدا نکند.

نجفی‌منش ادامه داد: شرکت‌های خودروسازی به خاطر همین فشار سال‌های گذشته و قیمت‌گذاری‌ها ازسوی شورای رقابت با چالش‌های بسیاری رو‌به‌رو شده‌اند.چالش اصلی صنعت خودرو در حال حاضر قیمت‌گذاری است و از زمانی که شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو وارد شده مشکلات خودروسازان افزایش یافته است.

وی راه‌حل مشکل مالی خودروسازان را پایان یافتن قیمت‌گذاری خودرو دانست و تاکید کرد: شورای اقتصاد باید خودرو را از شمول انحصار خارج کند و شورای رقابت هم از قیمت‌گذاری دستوری خودرو بپرهیزد. تعیین قیمت خودرو باید به بازار سپرده شود و اطمینان داشته باشید بازار هوشمندانه با این موضوع برخورد خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.