| کد خبر: 267763 |

در نخستین پیش نشست همایش ملی برنامه‌ ریزی و توسعه گردشگری مطح شد؛

◄ تلاش برای توسعه و تسهیل زیارت و گردشگری در خراسان رضوی

همایش ملی برنامه ریزی و توسعه گردشگری با همکاری دانشگاه فردوسی، جهاد دانشگاهی، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی، در ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه فردوسی برگزار خواهد شد.

تین نیوز

رحیم غازی، خبرنگار تین، مشهد: اهمیت به روز بودن آمار و اطلاعات گردشگری بعد از دوران پاندمی ویروس کرونا، دو چندان شده است. این موضوع با اشاره به رویکرد هوشمند و توجه به حساب اقماری گردشگری مورد توجه فعالان و پژوهشگران حوزه گردشگری قرار گرفته است.

به گزارش تین نیوز، حسین اکبری، دانشیار، گروه علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد، درباره رفتارشناسی زایران و هوشمندسازی پژوهش ها، با اشاره به اهمیت دقت در نام گذاری ها گفت: در پژوهش ها و انتخاب جامعه آماری باید در انتخاب نام گردشگر، بازدیدکننده یا زائر دقت شود. این موضوع در تجزیه تحلیل داده ها از اهمیت ویژه ای در شفافیت خروجی اطلاعات برخوردار است.

وی افزود: مسئله جمع آوری داده در دنیای امروز به سرعت در حال توسعه است و ما نیز باید تا رسیدن به رویکرد هوشمند از رویکردی ترکیبی بین رویکرد هوشمند و رویکرد سنتی، در پژوهش ها و سپس در اجرا استفاده کنیم تا بتوانیم اهداف برنامه ریزی و توسعه گردشگری را به ارمغان بیاوریم.

اکبری در توضیح سیستم هوشمند شهتا ادامه داد: حذف خطای پرسشگر ، صرفه جویی در زمان و کاغذ، افزایش روایی، سرعت در تحلیل برخط داده های جامعه آماری؛ ویژگی هایی هستند که در موج دوم استفاده عملیاتی این سیستم باعث تقویت داده کاوی ها شده است.

محمد قاسمی خوزانی، عضو هیئت علمی گروه جغرافیا دانشگاه فردوسی نیز عنوان کرد: همایش ملی برنامه ریزی و توسعه گردشگری با همکاری دانشگاه فردوسی، جهاد دانشگاهی، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی، در ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه فردوسی برگزار خواهد شد.

ارزشمندی این همایش با حمایت سیویلیکا و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دو چندان شده است.

وی افزود: تا تاریخ برگزاری همایش در مجموع پنج پیش نشست برنامه ریزی شده است، به امید خدا پیش نشست های بعدی در شهرداری، جهاد دانشگاهی، نیروی انتظامی و دانشگاه فردوسی برگزار خواهد شد.

IMG_20240201_091225_000

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.