| کد خبر: 265832 |

بهره برداری از فاز اول خط ۳ مترو مشهد در سال آینده

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در شورای شهر به ما اجازه داده شد تا از منابع غیر نقد برای تامین ناوگان خود استفاده کنیم تا این عقب افتادگی که به سبب پرداخت نشدن یارانه توسط دولت صورت می گیرد برطرف شود.

تین نیوز

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در شورای شهر به ما اجازه داده شد تا از منابع غیر نقد برای تامین ناوگان خود استفاده کنیم تا این عقب افتادگی که به سبب پرداخت نشدن یارانه توسط دولت صورت می گیرد برطرف شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا،  پوریا محمدیان یزدی در این خصوص اظهار کرد: در مشهد روزانه هفت میلیون سفر انجام می شود که از این میزان ۴۰ درصد توسط ناوگان حمل و نقل عمومی پوشش داده می شود و ۶۰ درصد دیگر متعلق به سفرهای درون شهری با خودروی شخصی است.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه پس از اتمام کرونا حمل و نقل عمومی نتوانست سهم خود را از سفرهای درون شهری بازپس گیری کند گفت: ۳۰۰ هزار سفر با قطار شهری، یک میلیون سفر با اتوبوس و ۱/۵ میلیون سفر تاکسی های شهری، اینترنتی و سرویس مدارس مجموعاً سهم ۴۰ درصدی از حمل و نقل عمومی را به وجود می آورند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۰۰ اتوبوس و ۴۰۰ ون در حال سرویس دهی در ۱۶۰ خط هستند گفت: با توجه به پیام های مردم و گزارشات و مطالعات در نظر داریم ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به ناوگان اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه کنیم.

محمدیان یزدی با بیان اینکه بکارگیری خطوط فرار از صف و خطوط BRT کمک شایانی به افزایش سرعت اتوبوس می کند عنوان کرد:ایجاد خط ویژه، افزایش سرعت ناوگان اتوبوسرانی و ایمنی سفر را به همراه دارد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به کمبود ناوگان و هزینه های بالای تأمین آن بیان داشت: در حال حاضر اتوبوس ۱۲ متری قیمتش به ۸ میلیارد تومان رسیده است؛ در گذشته این موضوع توسط دولت حمایت می شد و یارانه پرداخت می شد اما اکنون میزان این حمایت بسیار کم شد.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته شهرداری ۲۰ درصد و دولت ۸۰ درصد تأمین این ناوگان را برعهده داشتند؛ با این حال در مدیریت شهری بیکار ننشستیم و با حمایت شورای شهر بنا شد تا نیاز شهر در زمینه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از منابع داخلی شهرداری خریداری شود.

محمدیان یزدی تصریح کرد: در شورای شهر به ما اجازه داده شد تا از منابع غیر نقد برای تأمین ناوگان خود استفاده کنیم تا این عقب افتادگی که به سبب عدم پرداخت یارانه توسط دولت صورت می گیرد برطرف شود.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اقدامات در حوزه ریلی عنوان کرد: با تأکیدات شهردار و شورای شهر این قول توسط مدیریت شهری داده شده که تا پایان فصل اول ۱۴۰۳ بتوانیم بهره برداری فاز اول خط سه را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: فاز اول خط سوم به طول ۶ کیلومتر از پایانه مسافربری تا حرم مطهر و سپس میدان شهدا را شامل می شود و عملاً با این بهره برداری برای اولین بار حرم مطهر رضوی به سیستم حمل و نقل ریلی مشهد افزوده خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.