| کد خبر: 257757 |

کمبود وسایل نقلیه عمومی داریم؛ استفاده از اتوبوس و تاکسی برقی در مشهد

در مشهد روزانه ۶ میلیون سفر انجام می شود که یک میلیون نفر از طریق اتوبوسرانی ، ۳۵۰ هزار نفر به وسیله مترو و مابقی با استفاده از تاکسی یا خودروهای شخصی انجام می شود، بنابراین در زمینه وسایل نقلیه عمومی کمبود داریم.

تین نیوز

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: در مشهد روزانه ۶ میلیون سفر انجام می شود که یک میلیون نفر از طریق اتوبوسرانی ، ۳۵۰ هزار نفر به وسیله مترو و مابقی با استفاده از تاکسی یا خودروهای شخصی انجام می شود، بنابراین در زمینه وسایل نقلیه عمومی کمبود داریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سید خلیل منبتی در رویداد کشوری مشهد شهر دوستدار دوچرخه که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: در سنوات گذشته بحث حمل ونقل پاک بسیار مهم بوده که در مشهد و تمام کشور پیگیری شده است.

وی افزود: برای این منظور مترو، اتوبوس و سایر وسایل نقلیه مورد استفاده قرار گرفته و یکی از موارد مهم برای نقلیه پاک دوچرخه و موتور برقی بوده است. چندی پیش تفاهم نامه ای با بانک مهر ایران برای ۱۰۰ هزار متورسیکلت با اعتبار ۶ میلیارد تومان داشتیم.

منبتی گفت: یکی از موارد مهمی که به دنبال آن هستیم محورهایی است که دوچرخه سواران با امنیت کامل رفت وآمد داشته باشند. به دلیل فعالیت های عمرانی در مشهد نواقصی در محورها وجود دارد و مشکلاتی ایجاد شده که امیدواریم در مطالعات بعدی مدنظر قرار گیرد.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد با بیان اینکه وقتی به مردم اعلام می شود از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنید باید از قبل زیرساخت ها را فراهم کنیم، عنوان کرد: اینکه مردم را فصل الخطاب قرار دهیم تا از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند اگر فردا بخواهند ماشین خود را کنار بگذارند ما امکانات لازم را نداریم.

وی افزود: در مشهد روزانه ۶ میلیون سفر انجام می شود که یک میلیون نفر از طریق اتوبوسرانی ، ۳۵۰ هزار نفر به وسیله مترو و مابقی با استفاده از تاکسی یا خودروهای شخصی انجام می شود، بنابراین در زمینه وسایل نقلیه عمومی کمبود داریم.

منبتی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰، ۲۰۰ بایدو در مشهد داشتیم که در سال ۱۴۰۲ به حدود هزار دستگاه دوچرخه در سطح شهر رسیده و رشد ۴۰۰ درصدی داشته است. ایستگاه های فعال دوچرخه نیز در سال ۱۴۰۰، ۴۷ ایستگاه بوده که به ۱۵۳ ایستگاه رسیده و یک ایستگاه نیز در نزدیکی حرم فعال شده است.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد ادامه داد: تعداد بوستان های بانوان دارای دوچرخه در سال گذشته ۲ مورد بود که اکنون به ۷ بوستان برای دوچرخه بانوان رسیدیم. برای حاشیه شهر نیز دنبال این بودیم که از بایدو استفاده شود. در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵ هزار نفر از بایدو بهره برداری می کردند که اکنون به ۲۷ هزار نفر رسیده است. 

در این مراسم اعطای گواهینامه دبیرخانه ملی دوست دار دوچرخه به مشهد، رونمایی از ۳۰۰ دوچرخه اشتراکی بایدو، بهره برداری از ۳۰ ایستگاه دوچرخه اشتراکی بایدو در حاشیه شهر و امضای تفاهم نامه سه جانبه فروش اقساطی دوچرخه بین شهرداری مشهد، بانک مهر و هیئت دوچرخه سواری انجام شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.