| کد خبر: 267671 |

◄ استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساماندهی و حمل مسافر به کشور افغانستان از خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به افزایش حجم مسافر ورودی و خروجی استان، از سرمایه گذاری بخش خصوصی در راستای ساماندهی و حمل مسافر به کشور افغانستان استقبال می کنیم.

تین نیوز

بیرجند| جواد اشرفی در دیدار با سرمایه گذار متقاضی ایجاد شرکت حمل و نقل بین المللی حمل مسافر در استان، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از طریق هم افزایی دستگاه ها در راستای بهره برداری از این پیشران ها به طور ویژه در دستور کار است. 

به گزارش تین نیوز، اشرفی با اشاره به آمار گمرک، افزود: در 10 ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته مسافرین وررودی و خروجی استان افزایش داشته است.

اشرفی اذعان داشت: با توجه به افزایش حجم مسافر ورودی و خروجی استان، از سرمایه گذاری بخش خصوصی در راستای ساماندهی و حمل مسافر به کشور افغانستان استقبال می کنیم.

وی گفت: در 7 ماهه نخست سال جاری بیش از 28 هزار نفر مسافر از مرز ماهیرود وارد خراسان جنوبی شده اند.

اشرفی با تاکید بر ارائه خدمات مناسب به مسافرین، افزود: در این راستا علاوه بر ایجاد درآمد، شرایط برای انتخاب مسافرین به منظور خروج و ورود از پایانه مرزی ماهیرود فراهم شود که سبب ایجاد ارزش افزوده در استان خواهد شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: افزایش دیپلماسی و توسعه کیفی و کمی روابط با کشورهای همسایه یکی از برنامه های دولت سیزدهم است که در این راستا هدفگذاری ها و برنامه ریزی هایی در استان انجام شده است.

اشرفی با بیان اینکه نتایج این برنامه ها در رشد کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان طی ده ماهه سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته مشهود است، افزود: کالاهای صادراتی از مرز خراسان جنوبی به لحاظ وزنی 49 درصد و از نظر ارزش 38 درصد رشد داشته است.

وی اذعان داشت: تجارت خارجی و مرزها به عنوان یکی از پیشران های اقتصادی استان تعریف شده که استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در راستای بهره برداری از این پیشران ها به طور ویژه در دستور کار است. 

اشرفی یادآور شد: باید از همه فرصت ها برای ارتقا و بالندگی استان حداکثر استفاده را ببریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.