| کد خبر: 267547 |

◄ ۶۰ محله‌ در خراسان جنوبی نیازمند بازآفرینی است

مدیرکل دفتر شهری استانداری خراسان جنوبی گفت: ۶۰ محله به مساحت بیش از یک‌هزار و ۷۳ هکتار در سطح استان باید بازآفرینی شهری شوند.

تین نیوز

بیرجند| مدیرکل دفتر شهری استانداری خراسان جنوبی گفت: ۶۰ محله  خراسان جنوبی در محدوده مصوب بازآفرینی شهری قرار دارد.

به گزارش تین نیوز، صفری در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سطح استان ۹ شهر از جمله بیرجند، قاین، بشرویه، فردوس، نهبندان، سرایان، خوسف، گزیک و قهستان محدوده مصوب هدف بازآفرینی شهری دارند.

وی با بیان اینکه در این شهر ها در مجموع ۶۰ محله نیازمند بازآفرینی هستند، افزود: بیش از یک هزار و ۷۳ هکتار که ۳۴ درصد جمعیت شهری خراسان جنوبی را در برمی گیرند، باید بازآفرینی شهری شوند.

صفری اذعان داشت: اصلاح و بازسازی انشعابات فرسوده محله موسی بن جعفر، پیاده روسازی خیابان های شهید رجایی و کارگران، بهسازی معابر اکبریه و احداث فضای سبز آرامستان ناصح برخی از اقدامات بازآفرینی شهری در شهر بیرجند است.

وی با بیان اینکه در زمینه بازآفرینی شهری با ایده آل فاصله داریم، گفت: هدف گذاری خوبی در استان برای ارتقای این محلات انجام شده است.

مدیرکل دفتر شهری استانداری خراسان جنوبی با اشاره به افزایش ۵۴ درصدی واریز کمک های دولتی به حساب شهرداری های خراسان جنوبی، افزود: از ابتدای امسال تا پایان آذر ۳۶۹ میلیارد تومان کمک دولتی به حساب شهرداری های استان واریز شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد افزایش دارد.

صفری با اشاره به در اختیار گذاشتن ظرفیت قیر رایگان برای بهسازی و آسفالت معابر شهری استان از سوی دولت، افزود: ۳۵ درصد هزینه آسفالت معابر مربوط به تهیه قیر است.

وی گفت: سال گذشته ۵ هزار و ۹۳۴ تن قیر به شهرداری های خراسان جنوبی اختصاص دادیم که با اختصاص این حجم قیر، شهرداری ها ۸۴۳ هزار متر مربع از معابر را آسفالت کردند.

صفری یادآور شد:از ابتدای دولت سیزدهم ۵۰ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات به ارزش ۱۴۰ میلیارد تومان به شهرداری های استان اختصاص یافته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.