| کد خبر: 266514 |

معاینه فنی بیش از ۲۵۰۰۰ دستگاه ناوگان سنگین در خراسان جنوبی

تعداد ۶۴۴۷ خودرو در آزمون معاینه فنی موفق به اخذ گواهی معاینه فنی نشده اند.

تین نیوز

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از انجام معاینه فنی ۲۵۶۱۰ دستگاه ناوگان سنگین از ابتدای سال جاری خبرداد.

به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  حسین عباسی گفت: با توجه به فعالیت ۴ مرکز معاینه فنی خودرو های سنگین در استان تعداد ۲۵۶۱۰ دستگاه ماشین آلات سنگین از ابتدای سال جاری  به این مراکز مراجعه کرده اند .

وی با بیان اینکه از تعداد دستگاه های مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی استان تعداد ۱۴۴۶۰دستگاه خودرو توانسته اند در مرحله اول گواهی معاینه فنی را دریافت و تعداد ۴۷۰۳ خودرو نیز پس از رفع عیوب و نواقص موفق به دریافت گواهی معاینه فنی شدند.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین تعداد ۶۴۴۷ خودرو در آزمون معاینه فنی موفق به اخذ گواهی معاینه فنی نشده اند.

عباسی تصریح کرد: مراکز معاینه فنی تحت نظارت این اداره کل در شهرستان های بیرجند، قاین، طبس و فردوس به منظور دستیابی به اهدافی نظیر ارتقای ایمنی در ترددهای جاده ای، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده ها و حفظ محیط زیست فعالیت می کنند و تمامی عملیات مربوط به کنترل وضعیت ناوگان و صدور برگه معاینه فنی به صورت مکانیزه انجام می شود.

وی اضافه کرد:در مراکز معاینه فنی استان‌، علاوه بر بازدید های ظاهری از جمله کیفیت آج لاستیک ها، شیشه ها و آینه ها، چراغ ها ، کمربند ایمنی ، کپسول آتش نشانی و موارد ایمنی داخل خودرو ، آزمون های مکانیزه شامل؛ تست ترمز، لغزش جانبی چرخ ها، تست آلایندگی و تست نور نیز صورت می پذیرد.

عباسی خاطر نشان کرد: بر اساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی، تردد وسایل نقلیه فاقد برگ معاینه فنی معتبر ممنوع است

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.