| کد خبر: 262261 |

◄ ۶ باب مدرسه حاشیه راه های خراسان جنوبی ایمن سازی شدند

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: ۶ باب مدرسه حاشیه راه‌های خراسان جنوبی برای ارتقای ایمنی تردد دانش آموزان از ابتدای سال تاکنون ایمن سازی شدند.

تین نیوز

بیرجند | معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: ۶ باب مدرسه در حاشیه راه های خراسان جنوبی برای تردد دانش آموزان ایمن سازی شدند.

به گزارش تین نیوز، حاجی صفری با اشاره به اینکه دانش آموزان آسیب پذیرترین قشر در بین عابران پیاده محسوب می‌شوند،افزود: ارتقای ایمنی تردد محصلان، ارتقای فرهنگ ترافیک و همچنین جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی از مهمترین اهداف ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها است.

وی افزود: در این مدارس با نصب تابلو‌های محدودیت سرعت و سبقت ممنوع، خط کشی عابر پیاده، نصب سرعت گیر، نصب چراغ چشمک زن به منظور آرام سازی ترافیک و ایجاد امنیت لازم برای تردد دانش آموزان در محدوده مدارس فراهم شده است.

حاجی صفری با اشاره به اهداف اجرای طرح ایمن سازی مدارس واقع در حاشیه راه‌ها افزود: این طرح با هدف آشنایی دانش آموزان مدارسی که در حاشیه جاده‌های استان قرار گرفته با مسائل ایمنی عبور و مرور و خطرات تصادفات از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با همکاری پلیس راه و آموزش و پرورش هرساله برگزار می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: همچنین در بخش آموزش مدارس حاشیه راه‌ها از ابتدای امسال ۱۰ باب مدرسه و بیش از ۵۰۰ دانش آموز با اهدای اقلام کمک آموزشی بین دانش آموزان و آموزش عملی چگونگی عبور و مرور از عرض جاده و رعایت نکات ایمنی در بین دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها اجرا شده است.

حاجی صفری افزود: دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها به عنوان گروه‌های کاربران آسیب پذیر راه‌ها به حساب می‌آیند در همین راستا برای افزایش ایمنی مدارس حاشیه راه‌های استان، کارشناسان ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نسبت به بازدید و انجام مطالعات اقدام کرده و مدارس را به منظور ایمن سازی اولویت بندی می‌کنند.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۸ تا سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۵ باب مدرسه حاشیه راه‌های استان ایمن سازی فیزیکی شده است، یادآور شد:  در همین مدت بیش از ۱۵۰ باب مدرسه و ۷ هزار دانش آموز در طرح آموزش ارتقای فرهنگ ترافیک در مدارس حاشیه راه‌های استان آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.