| کد خبر: 154948 |

رئیس جمهور اعلام کرد:

◄ 11 هزار خانه روستایی کاملا تخریب شده است/ روند بازسازی را شخصا پیگیری خواهم کرد

رئیس‌جمهور در بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان سرپل ذهاب از تخریب نزدیک به 30 هزار واحد مسکونی خبر داد.

تین نیوز

رئیس‌جمهور در بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان سرپل ذهاب از تخریب نزدیک به 30 هزار واحد مسکونی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی تین‌نیوز به کرمانشاه، حسن روحانی در بین مردم زلزله زده گفت: 11 هزار خانه در  روستاها، به‌طور کامل تخریب‌ شده است و این آمار در شهرها به حدود 4 هزار 500 واحد مسکونی می‌رسد این در حالی است که نزدیک به 14 هزار واحد مسکونی نیز نیاز به مرمت و بازسازی دارد، ازاین‌رو ما با حجم وسیعی از تخریب و بازسازی مواجه هستیم.

روحانی بابیان اینکه باید مشخص شود چه کسانی مقصر اصلی تخریب واحدهای مسکن مهر بوده‌اند، ابراز کرد: هم‌اکنون خودتان مقایسه کنید و ببیند روند تخریب‌ها در واحدهای مسکونی دولتی ساز و شخصی‌ساز چگونه است؟

وی بیان کرد: باید بررسی کرد و روند انتخاب ناظران، مهندسان و پیمانکاران این واحدها را مورد بازبینی قرار داد و مطمئن باشید این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور در پاسخ به اعتراضات وسیع مردم نسبت به روند امدادرسانی و اسکان زلزله‌زدگان گفت: تمام دولت بسیج شده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن روند بازسازی واحدهای تخریب‌شده آغاز شود. خود من شخصاً این موضوع را هر ساعت پیگیری می‌کنم.

او افزود: با تصویب هیئت‌وزیران وام بلاعوض برای رفع‌ورجوع موقت نیازهای شما مردم زلزله‌زده تخصیص می‌یابد و با همکاری بنیاد مسکن تسهیلات درازمدت جهت بازسازی و مرمت واحدها تخریب‌شده اختصاص خواهد یافت.

در بازدید رئیس‌جمهور از شهرستان سرپل ذهاب، دالاهو، ثلاث باباجانی  و ازگله، وی از نزدیک در جریان اسکان موقت و امور مرتبت با آن قرار گرفت. بیشتر مردم زلزله‌زده به روند کند امدادرسانی و تمام مایحتاج ضروری نظیر وسایل گرمایشی، پتو و چادر اعتراض داشتند که رئیس‌جمهور در پاسخ به آن‌ها قول داد که با همکاری تمام دستگاه‌ها و البته خود مردم این مشکلات در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.