| کد خبر: 270667 |

بوئینگ ۱۶۰ میلیون دلار غرامت به خطوط هوایی آلاسکا پرداخت کرد​

شرکت هواپیمایی آلاسکا اعلام کرد که بوئینگ در سه ماهه اول سال جاری میلادی ۱۶۰ میلیون دلار غرامت برای زمین گیر شدن هواپیمای ۷۳۷ مکس ۹ به این خطوط هوایی آمریکایی پرداخت کرده است.

تین نیوز

شرکت هواپیمایی آلاسکا اعلام کرد که بوئینگ در سه ماهه اول سال جاری میلادی ۱۶۰ میلیون دلار غرامت برای زمین گیر شدن هواپیمای ۷۳۷ مکس ۹ به این خطوط هوایی آمریکایی پرداخت کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، شرکت هواپیمایی آلاسکا اعلام کرد که بوئینگ در سه ماهه اول سال جاری میلادی 160 میلیون دلار غرامت برای زمین گیر شدن هواپیمای 737 مکس 9 به این خطوط هوایی آمریکایی پرداخت کرده است.

پس از کنده شدن درب اضطراری یک هواپیمای تقریباً نوی بوئینگ 737 مکس 9 در ارتفاع 16 هزار پایی در یکی از پروازهای خطوط هوایی آلاسکا، اداره هوانوردی فدرال آمریکا این هواپیماها را زمین گیر کرد.

آلاسکا در بیانیه ای که روز پنجشنبه منتشر شد، اعلام کرد که نتایج درآمد سه ماهه اول این خطوط هوایی به طور قابل توجهی تحت تأثیر پرواز 1282 در ماه ژانویه و زمین گیر شدن بوئینگ 737 مکس 9 قرار گرفت که تا فوریه نیز این کاهش درآمد ادامه یافت.

این خطوط هوایی همچنین تصریح کرد که انتظار دارد غرامت بیشتری پس از سه ماهه اول را دریافت کند.

آلاسکا در ادامه تأکید کرد که تقاضا برای پرواز علیرغم تأثیر فوری پس از این حادثه قوی بوده است.

در این بیانیه آمده است: اگرچه پس از این حادثه و زمین گیر شدن هواپیماهای 737 مکس 9، تا حدودی کاهش فروش را تجربه کردیم، اما به لطف این اصلاحات اصلی، هر دو ماه فوریه و مارس بالاتر از انتظارات اولیه ما یعنی قبل از این زمین گیر شدن (این هواپیماها) به پایان رسیدند.

این بیانیه، واکنش اولیه ای است به آنچه که بوئینگ به دلیل حادثه 5 ژانویه به مشتریان عمده خود ارائه می دهد، که منجر به بررسی بیشتر دولت و کاهش سرعت تحویل و تولید این مدل هواپیما شده است.

در تاریخ 5 ژانویه، هنگامی که پرواز خطوط هوایی آلاسکا از پورتلند در ایالت اورگان عازم کالیفرنیا بود، یکی از درب های اضطراری هواپیما در ارتفاع 16000پایی (4900متری) از جای خود کنده شد و چندین نفر از 171 مسافر آن نیز مجروح شدند. برخی از وسایل مسافران از جمله لباس و تلفن همراه آنان نیز با فشار باد از این درب به بیرون مکیده شد.

هواپیما نیز به سرعت به مبدأ خود بازگشت و در پی این حادثه، نگرانی ها در مورد ایمنی این مدل هواپیما باز هم افزایش یافت.

این اولین حادثه برای بوئینگ 737 مکس که در سال 2015 وارد بازار شد، نیست. سقوط های مرگبار در سال های 2018 و 2019 این مدل هواپیما منجر به توقف پروازهای آن در سراسر جهان تا سال 2020 شده بود.

بسیاری از سرمایه گذاران بوئینگ نیز در واکنش به این حوادث و افزایش خطرات در چشم انداز فعالیت این شرکت، به سرعت سهام خود را به فروش رساندند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.