| کد خبر: 270008 |

نخستین دستگاه جذب کربن در جهان روی کشتی کانتینری Neopanamax نصب می شود

​شرکت حمل و نقل کانتینری تایوانی Evergreen یک سیستم جذب و ذخیره CO2 (CCS) روی کشتی کانتینری Neopanamax نصب کرده است.

تین نیوز

شرکت حمل و نقل کانتینری تایوانی Evergreen یک سیستم جذب و ذخیره CO2 (CCS) روی کشتی کانتینری Neopanamax نصب کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، این دستگاه جذب کربن می تواند تمام مراحل جذب CO2 از جمله فرآیندهای جذب، فشرده سازی، مایع سازی و ذخیره سازی را انجام دهد.

مؤسسه رده بندی ژاپنی Nippon Kaiji Kyokai (ClassNK) نماد کلاس «SCCS-Full» خود را به کشتی 14000  TEU  اعطا کرده است.

این کشتی متعلق به ناوگان کشتی های کلاس T است که بین سال های 2013-2017 به Evergreen تحویل داده شده است. این کشتی با پرچم پاناما در سال 2014 ساخته شد.

این سیستم توسط Qiyao Environmental Protection توسعه یافته و در شرکت Huarun Dadong Dockyard (HRDD)  نصب شده است. این موسسه، اجزای سیستم و طرح نصب شده را بررسی کرد و با «دستورالعمل های سیستم های جذب و ذخیره CO2 کشتی » همسو شد.

این سیستم از جاذب های آمین برای جذب CO2 استفاده می کند. سپس CO2 جذب شده برای حمل و نقل و ذخیره سازی/استفاده، فشرده و مایع می شود.

این سیستم می تواند حداکثر 80 درصد میزان جذب خالص CO2 و حداقل خلوص 99 درصدی CO2 را ارائه دهد. حفاظت زیست محیطی Qiyao گفت که با به کارگیری فناوری های اصلی مانند نوع جدیدی از جاذب و کنترل پارامتر مبتنی بر ماژول، مصرف انرژی سیستم به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

موسسه ClassNK  عمیقاً به کاربرد جاه طلبانه سیستم های CCS که توسط Evergreen و طرف های درگیر برای پیشبرد اجرای فناوری کاهش گازهای گلخانه ای اتخاذ شده است، احترام می گذارد. این افتخار بزرگ ماست که بخشی از این همکاری برجسته هستیم و متعهد به حمایت از ابتکارات پیشگیرانه در جهت کربن زدایی با ارائه استانداردها، بررسی ها و گواهی های مناسب هستیم.

سیستم های جذب کربن روی کشتی به عنوان یک فناوری امیدوارکننده ظاهر شده اند که می تواند به کشتی های موجود کمک کند تا انتشار گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهند و عمر مفید خود را با تمیز کردن اگزوز موتور افزایش دهند. با این وجود، یکی از چالش های کلیدی برای پذیرش گسترده تر این فناوری، فقدان زیرساخت های ساحلی برای تخلیه CO2 بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.