| کد خبر: 269306 |

سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری آمریکا روی «کریدور ریلی ترانس آفریقا»/ واشنگتن به دنبال چیست؟

وب سایت «ریلوِی ساپلای» از برنامه دولت آمریکا برای سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری روی پروژه ساخت خط ریلی متصل کننده دو اقیانوس آتلانتیک و هند در قاره آفریقا خبر داد.

تین نیوز

 

 

وب سایت «ریلوِی ساپلای» از برنامه دولت آمریکا برای سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری روی پروژه ساخت خط ریلی متصل کننده دو اقیانوس  آتلانتیک و هند در قاره آفریقا خبر داد.

گفته می شود این بخشی از سرمایه گذاری آمریکا روی کلان پروژه زیرساختی موسوم به «کمربند مس آفریقای مرکزی» است. واشنگتن قصد دارد با اتصال معادن عظیم مس آفریقای جنوبی به سواحل آتلانتیک و اقیانوس هند، در برداشت و صادرات مس این کشور سهیم شود. این کریدور ریلی، قرار است از سه کشور جمهوری دموکراتیک کنگو، زامبیا و آفریاقی مرکزی عبور نماید.

به  گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری ریل نیوز، وزارت خارجه ایالات متحده نیز با انتشار بیانیه ای سرمایه گذاری دولت این کشور روی شبکه ریلی آفریقا را تایید کرده و اعلام کرد که این نخستین کریدور ترانس آفریقایی است که از اقیانوس آتلانتیک تا هند کشیده خواهد شد.

آمریکا همچنین قرار است با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیون دلاری، کریدور بزرگ توصیف شده را به آنگولا نیز متصل سازد.

گفتنی است، با افزایش رونق صنایع سبز و اهمیت یافتن موضوع خودروهای الکتریکی، رقابت کشورهای صنعتی و قدرت های بزرگ برای یافتن منابع مورد استفاده در این ادوات، از جمله مس، آلومنیویم، کروم و کوبالت، طی ماه های اخیر افزایشی چشمگیر داشته است.
 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.