| کد خبر: 90537 |

ساکنان ۲۳ روستای دور افتاده دزفول از جاده بهره مند شدند

تین نیوز | 23 روستای صعب العبور شمال دزفول با مسیر شکافی جاده ارتباطی روستای گردشگری شوی از جاده مناسب برخوردار شدند.
 

 

دسترسی به روستای گردشگری شوی در شمال غرب شهرستان دزفول به دلیل واقع شدن در منطقه ای کوهستانی و صعب العبور در رشته کوه زاگرس ، تا پیش از این تنها از طریق راه آهن و پس از آن چهار ساعت پیاده روی امکان پذیر بود.

وجود آبشار شوی به عنوان یکی از بزرگترین و زیباترین آبشارهای ایران در نزدیکی روستای گردشگری شوی دزفول از طرفی و نبود راه به عنوان مهمترین مانع در امداد رسانی به اهالی منطقه و گردشگران در صورت بروز حادثه موجب شد تا مسیر شکافی جاده ارتباطی روستای گردشگری شوی و 23 روستای مناطق صعب العبور دزفول در دستور کار قرار گیرد.

با اجرای این طرح مسیر چهار ساعته دسترسی به این روستاها که پیش از این تنها با پای پیاده امکان پذیر بود به کمتر از یک ساعت با خودرو کاهش یافت.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه دزفول روز دوشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای مسیر شکافی جاده روستای گردشگری شوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعتبار اولیه این جاده را 10 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: به دلیل اینکه روستای گردشگری شوی مرکز 23 روستا را در مناطق کوهستانی و سخت گذر شمالی شهرستان دزفول است با تکمیل این طرح دسترسی 23 روستای سخت گذر دزفول به جاده فراهم می شود.

عبدالحسین پوررکنی با اشاره به بازدید متعدد فرماندار دزفول، مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان و کارشناسان فنی برای اجرای بهترین مسیر ارتباطی افزود: اختلاف سطح ایستگاه تله زنگ تا روستای شوی 550 متر است ضمن اینکه وجود مسیر کوهستانی و آب راه های مختلف در مسیر ارتباطی به روستا این طرح را به یکی از سخت ترین طرح های راه سازی شهرستان تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: پیش از این مسیر هشت کیلومتری دسترسی به روستای شوی تنها به صورت پیاده و با صرف چهار ساعت زمان امکان پذیر بود که با این مسیر شکافی امکان تردد وسایل نقلیه تا روستا و آن هم با زمانی کمتر از یک ساعت امکان پذیر شده است.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه دزفول افزود: این پروژه از اوایل بهمن ماه پارسال شروع و پیش بینی می شود آخر شهریور امسال برای استفاده اهالی منطقه و گردشگران آماده شود.

پوررکنی اظهار کرد: هم اکنون مسیر ارتباطی به طور کامل باز و امکان تردد وسایل نقلیه خاص مانند تراکتور و نیسان وجود دارد ولی همچنان دستگاه های راه سازی در حال ترمیم و اصلاح جاده هستند.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح برای اولین بار در تاریخ امکان تردد به روستاهای صعب العبور شمال دزفول به وسیله خودرو فراهم می شود.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه دزفول افزود: اجرای 15 آب نما و نصب گاردریل و محافظ فلزی در 2 کیلومتر اول جاده در دستور کار است.

پوررکنی نبود راه را مهمترین مانع در ایجاد زیرساخت در منطقه نامبرد و ادامه داد: با تکمیل مسیر شکافی جاده ارتباطی این روستاها، امکان فراهم کردن زیرساخت های خدماتی مانند برق فراهم خواهد شد.

در این بازدید که با حضور فرماندار دزفول و مدیر کل روستایی استانداری خوزستان انجام شد موانع و معایب مسیر شکافی صورت گرفته بررسی و تصمیم لازم برای بهبود وضعیت جاده و خدمت رسانی به روستاهای محروم شمالی دزفول انجام گرفت.

روستای شوی از توابع دزفول در رشته‌کوه‌ زاگرس در استان خوزستان و با فاصله اندکی از استان لرستان در بین کوههای سرتنگ شوی در 10 کیلومتری ایستگاه راه آهن تله زنگ و در مسیر راه آهن سراسری تهران - جنوب واقع شده‌است.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.