| کد خبر: 268939 |

جابه جایی ۷۲میلیون مسافر در ۱۰ ماه نخست امسال با اتوبوس برون شهری

وزیر راه و شهرسازی گفت: در ۱۰ ماه نخست امسال، تعداد ۱۲۴ میلیون مسافر با وسایل حمل ونقل عمومی برون شهری جابه جا شده اند که از این تعداد، ۷۲ میلیون مسافر با اتوبوس سفر کرده اند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: در ۱۰ ماه نخست امسال، تعداد ۱۲۴ میلیون مسافر با وسایل حمل ونقل عمومی برون شهری جابه جا شده اند که از این تعداد، ۷۲ میلیون مسافر با اتوبوس سفر کرده اند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر،  مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، گفت: در ۱۰ ماه نخست امسال، تعداد ۱۲۴ میلیون مسافر با وسایل حمل و نقل عمومی برون شهری جابه جا شد ند که ۵۸ درصد از طریق اتوبوس برون شهری، ۳۴ میلیون نفر با مینی بوس (۲۷ درصد) و ۱۸ میلیون مسافر با سواری های کرایه برون شهری (۱۵ درصد) جابه جا شدند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در ۱۰ ماه نخست امسال به میزان ۴۷۵ میلیون تن بار با صورت وضعیت در محورهای برون شهری کشور حمل شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش را نشان می دهد.روند ده ساله حمل بار در کشور نشان می دهد که بیشترین حجم جابه جایی بار در سال ۱۴۰۲ و بیشترین میزان حمل بار به مقصد استان های اصفهان و تهران به ترتیب به میزان ۴۸ و ۴۳ میلیون تن بوده است.

وی افزود: ۳۳ درصد حجم بار جابه جا شده مربوط به مواد ساختمانی و معدنی، ۱۹ درصد مواد شیمایی، ۱۷ درصد کالاهای فلزی و بقیه در سایر موارد بوده است. در ۱۰ ماه نخست امسال، ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا ترانزیت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تن) ۴۴ درصد رشد داشته است.

وی تأکید کرد: روند ده ساله اخیر نشان می دهد که بیشترین ترانزیت در ۱۰ ماه نخست سال ۱۳۹۳ به میزان ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بوده است که این رکورد در سال ۱۴۰۲ شکسته شد و رکورد قبلی ترانزیت را ۹ درصد افزایش داد. بیشترین میزان ترانزیت ورودی در ۱۰ ماه نخست امسال از بندر شهید رجایی به میزان سه میلیون تن و پایانه مرزی پرویز خان به میزان دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن بوده است و بیشترین ترانزیت خروجی در این مدت از پایانه مرکزی پرویزخان به میزان دو میلیون تن در ۱۰ ماه نخست امسال ثبت شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.