| کد خبر: 150488 |

فرماندار زنجان:

فرهنگ رانندگی در روستاهای زنجان نادیده گرفته می‌شود

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه راهوان محله در گسترش فرهنگ رانندگی که متاسفانه در روستاها نادیده گرفته می شود قدم بردارند، گفت: بخش اعظم مشکلات زنجان در روستاها موتورسیکلت سواران هستند که فاقد وسیله نقلیه قابل اعتماد و امکانات ایمنی هستند.

تین نیوز
فرماندار زنجان با اشاره به اینکه راهوان محله در گسترش فرهنگ رانندگی که متاسفانه در روستاها نادیده گرفته می شود قدم بردارند، گفت: بخش اعظم مشکلات زنجان در روستاها موتورسیکلت سواران هستند که فاقد وسیله نقلیه قابل اعتماد و امکانات ایمنی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرزنجان، رسول بیات در همایش راهوران محله که با حضور فرمانداری شهرستان زنجان ، پلیس راه  استان ، فرمانداران ،بخشداران ودهیاران استان زنجان به مناسبت هفته ناجا برگزارشد، به شعار پلیس در هفته ناجا (پلیس برای امنیت و امنیت برای همه) اشاره کرد و اظهار داشت: شعار پلیس در هفته ناجا یک شعار چند کلمه ای است ولی بسیار مفهوم بلندی می تواند داشته باشد.

وی با بیان اینکه نقش پلیس ایجاد امنیت است، ابراز کرد: امنیت در ابعاد مختلف امنیت روانی، اجتماعی، فکری ، جانی و هر آنچه که مربوط به انسان است که از امنیت برخوردار شود مربوط به پلیس است.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه دهیاران مدیران ما در روستاها هستند و برای ما مدیریت روستا بسیار مهم است، عنوان کرد: ما برای مدیریت مناطق نیازمند انسانهای توسعه محورهستیم مدیرانی که برای تمام بخش ها و منطقه خود برنامه داشته باشند.

بیات با بیان اینکه یکی از برنامه های دهیاران نهادینه کردن فرهنگ ترافیکی، رانندگی، صحیح زندگی کردن و پذیرش قانون است، تصریح کرد: آمار تصادفات فوتی در استان زنجان تکان دهنده است.

وی با اشاره به اینکه راهوان محله در گسترش فرهنگ رانندگی که متاسفانه در روستاها نادیده گرفته می شود قدم بردارید، افزود: بخش اعظم مشکلات زنجان در روستاها موتورسیکلت سواران هستند که فاقد وسیله نقلیه قابل اعتماد و امکانات ایمنی هستند.

فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه دهیاران از روستا نسبت به فرهنگ سازی اقدام کنند، ادامه داد: کار اصلی دهیاران فرهنگ سازی است و باید یک جریان فرهنگی در روستا ایجاد کنید و این را در خودتان تقویت کنید.

بیات با اشاره به اینکه مدیریت در هر نقطه مسئولیت دارد، اضافه کرد: مدیریت باید از محلات، مناطق و روستا شروع شود فرهنگ راهنمایی رانندگی را از همین روستا آغاز کنند.

وی با بیان اینکه نقاط حادثه خیز در زنجان زیاد است و همینطور انسانهای حادثه جو نیز زیاد است، تاکید کرد: ما باید برای زندگی بهتر خودمان را مهیا کنیم .

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه برای حل نقاط حادثه خیز و اصلاح هندسی برنامه داشته باشیم، خاطرنشان ساخت: برای انسانهای حادثه جو که جان خود و دیگران را با خطر مواجه می کند برنامه داشته باشیم.

ایرج دست نشان امروز در این همایش اظهار کرد:خطاهایی مثل سرعت غیرمجاز،خواب آلودگی وعدم رعایت فاصله طولی مناسب  رفتارهای پرخطری هستند که تماما به دلیل عدم رعایت اصول صحیح رانندگی درجاده رخ می دهند .

  وی ضمن قدردانی از همکاری نیروهای انتظامی و بویژه پلیس راه استان زنجان در تعامل وهمکاری با این اداره کل، عنوان کرد: بی شک برای رسیدن به ایمنی که جز پایه های اصلی توسعه پایدار درهرمنطقه ای است  ، نیروی انتظامی یکی از نهادهای مهم وتاثیرگذار در بخشهای مختلف اجتماعى و امنیتى است که  در فرایند تأمین امنیت پایداراز هیچ کوششی فروگذاری نمی کند .

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان با اشاره نقش دهیاران به عنوان راهوران محله وسفیران ایمنی اظهارداشت : راهوران محله سرمایه های  اجتماعی هستند که در موضوع ترافیک و کاهش حوادث جاده ای به ما کمک شایانی کرده اند.

دست نشان با اشاره به اینکه امیدوارهستیم با همیاری وهمکاری بیشتر فرمانداران ودهیاران وهمچنین تلاشهای خستگی ناپذیر پلیس راه استان بتوانیم به توفیقات بیشتری برای ارتقا ایمنی کاربران جاده دست یابیم، ابراز کرد: آمارتصادفات جاده ای درمحورهای روستایی نشان از عدم آگاهی کاربران به ویژه موتورسوران روستایی از نحوه استفاده ازجاده دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار تلفات تصادفات راههای روستایی مربوط به موتورسواران است، ادامه داد:ه دراین خصوص دهیاران می توانند با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی بسیار موثرباشند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان با اشاره به اقدامات صورت گرفته درحوزه ارتقا ایمنی دراستان خاطرنشان ساخت : ایجاد حساسیت عمومی درباره سوانح جاده‌ای ،ارتقاء سطح آگاهی و اصلاح الگوی رفتاری گروههای هدف،اشاعه فرهنگ استفاده از تجهیزات ایمنی در میان گروههای هدف درکنارکاهش تدریجی نرخ تصادفات گروههای هدف و تلفات ناشی از آن و آگاه سازی رانندگان عبوری به مناطق تردد گروه های هدف همچنین آرامسازی ترافیک و تسهیل عبور ایمن گروه های هدف ازجمله اهدافی است که این اداره کل دربرنامه های ارتقا ایمنی و به کمک راهداران وبخشداران عزیز به دنبال آن است .

 

منبع: سايت خبری راه دانا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.