| کد خبر: 260257 |

بهره‌برداری از ۳ ایستگاه مترو در غرب پایتخت

شهردار منطقه ۵ درخصوص طرح تفصیلی «کن» و پروژه های در دست اقدام این منطقه توضیحاتی ارائه کرد و گفت: تا آخر تابستان بهره برداری از ۳ ایستگاه مترو و باغ ایرانی در غرب پایتخت انجام می شود.

تین نیوز

شهردار منطقه ۵ درخصوص طرح تفصیلی کن و پروژه های در دست اقدام این منطقه توضیحاتی ارائه کرد و گفت: تا آخر تابستان بهره برداری از ۳ ایستگاه مترو و باغ ایرانی در غرب پایتخت انجام می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، احسان شریفی درخصوص طرح تفصیلی «کن» و ابلاغ و اجرایی شدن آن گفت: طرح تفصیلی «کن» در سال ۱۳۹۸ به عنوان طرح حفاظت و صیانت از باغات کن در شورای عالی معماری و شهرسازی به تصویب رسید و متعاقب آن در اسفند ۹۸ طرح تفصیلی بافت مسکونی کن به تصویب رسید، اما نکته ای که وجود داشت این بود که شهروندان کن از امتیازاتی که در طرح پیش بینی شده بود رضایت نداشتند و در طول بیش از ۲ سال گذشته تنها ۱۰ نفر برای اخذ پروانه مراجعه کردند چرا که طرح، اقتصادی پیش بینی نشده بود. برای سرمایه گذاران و سازنده ها برای بازسازی ساختمانها، باقیمانده قابل قبولی پس از اجرای مشارکت باقی نمی ماند و رغبت شهروندان برای اجرای طرح کم بود.

پروژه های در دست اقدام منطقه ۵ دیگر موضوعی بود که شهردار این منطقه به آن اشاره کرد و افزود: در حوزه حمل و نقل، سه ایستگاه مترو در شهریور ماه افتتاح خواهد شد که مربوط به انتهای غربی خط ۶ مترو هستند و تاکنون بیش از ۹۷ درصد عملیات اجرایی آنها انجام شده است. البته این ایستگاه ها هنوز نامگذاری نشده اند چرا که نامگذاری آنها باید به تصویب شورای شهر برسد، اما از لحاظ موقعیت مکانی یکی از ایستگاه ها در بلوار کوهسار جنب مجتمع او.پی.جی واقع شده و ایستگاه آخر خط ۶ است. یکی دیگر از ایستگاه ها در تقاطع شهران و شهید همت و ایستگاه دیگر نیز در شهر زیبا قرار دارد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    بعضی میگن اگر به میدان کاج متصل میشد ایستگاه مفیدتر و کم هزینه تری بود و فقط برای رفت و ریز و اختلاس ایستگاه ها رو پر هزینه می کنند و خط غرب به شرق چینگر حوالی میدان فرحزادی یا کتاب رو پوشش میداد
    باعث تاسفه این نابسامانی مترو رو‌ ورا مجلس رسیدگی نمیکنه

  • مهدوی 0 0

    با سلام خواهشمند است ایستگاه شمالی شهید ستاری را هم راه اندازی بفرمایید بسیار مورد استفاده شهروندان می باشد
    با تشکر.