| کد خبر: 145913 |

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

برنامه‌های ترافیکی تهران درآغاز سال تحصیلی/شناورشدن ساعات اداری

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران جزییات برنامه های ترافیکی اول مهرماه را تشریح کرد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران جزییات برنامه های ترافیکی اول مهرماه را تشریح کرد.

محمد علیخانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای کاهش بار ترافیکی اول مهرماه گفت: هر ساله در آستانه بازگشایی مدارس دستگاه های مختلف از جمله شهرداری تهران برای اینکه با تراکم شدید ترافیکی در اول مهرماه مواجه نشویم، اقداماتی انجام می دهند. در سال جاری نیز جلساتی به همین منظور در کمیسیون عمران برگزار شده و این جلسات ادامه دارد و هفته آینده در دستور جلسه صحن علنی شورا قرار می گیرد تا با حضور مسئولان معاونت حمل و نقل ترافیک برنامه ها ارائه شود.

این عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به طرح تغییر ساعت ترافیکی همزمان با آغاز مدارس گفت: جلسات هماهنگی ما بین دستگاه ها از جمله راهنمایی و رانندگی، آموزش و پرورش و شهرداری تهران برگزار می شود اما در رابطه با ساعت شروع مدارس و همزمانی آن با ساعت ادارات معتقدیم این موضوع 100 درصد ترافیک تهران را تشدید می کند.

وی ادامه داد: پیشنهاداتی برای تغییر ساعت ترافیکی مدارس و ادارات در نظر داریم که یکی از آن فاصله زمانی یک تا دوساعت بین آغاز مدارس و ادارات است که البته باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرد. به هر حال تغییر ساعات ترافیکی یکی از آیتم هایی است که می تواند در کاهش ترافیک صبحگاهی تهران تاثیرگذار باشد. این پیشنهاد مطرح شده و منتظر گزارش مسئولان زیربط هستیم.

علیخانی همچنین درخصوص تغییر برخی مسیرها و معابر در سطح شهر همزمان با بازگشایی مدارس گفت: یکسری پروژه ها همچون پل گیشا است که در آستانه بازگشایی مدارس این پروژه ها باید متوقف باشد و بعد از عادی شدن روال ترافیک، پروژه ها ادامه یابد.

وی درباره تغییر برخی معابر در منطقه 12 تهران نیز گفت: تغییر برخی معابر در این منطقه پیش از این در دستور کار بوده که البته تغییر جهت خیابان مردم در منطقه 12 است به دلیل امنیت این خیابان است. البته با تغییر جهت معابر منهای خیابان مردم که به دلیل امنیتی است موافق نیستیم و باید بر روی این طرح ها کار کارشناسی صورت بگیرد و مطالعات آن را در شورا داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.