| کد خبر: 271106 |

سخت گیری افغانستان برای تردد ناوگان ایرانی

دولت در مقابل مواضع افغانستان در بحث تردد کامیون های ایرانی و ترانزیت، عملکرد ضعیفی داشته است.

تین نیوز

نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کامیونداران، اظهار کرد که اخیرا، چند روز مرز ایران و افغانستان به روی کامیون های ایرانی بسته بوده و اجازه تردد به آنها داده نشده است. این امر منجر به شکایت صنف کامیونداران خراسان به دولت شده است. در واقع آنها بر این باور هستند که متاسفانه دولت در مقابل مواضع افغانستان در بحث تردد کامیون های ایرانی و ترانزیت، عملکرد ضعیفی داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل و نقل ایران، سید جلال موسوی، معتقد است که کامیون های افغان بدون الزام به داشتن معاینه فنی، احتمال قاچاق گازوئیل ایرانی و تناژ بالا که به زیرساخت های جاده ای آسیب وارد می کند، به راحتی در مسیر ایران تردد می کنند. به همین دلیل، وی برخورد کشور افغانستان در موضوع تردد ناوگان ایرانی را سخت گیرانه قلمداد کرده است که تردد کامیون های ایرانی از جمله ورود آنها به هرات افغانستان را با اختلال مواجه کرده است.

 با توجه به اختلال ورود رانندگان ایرانی به افغانستان و اروپا، شرایط نامناسبی برای ناوگان جاده ای کشور ایجاد شده است که می تواند در شرایط کاهش میزان بار برای حمل، مدت زمان خواب کامیون ها را افزایش بدهد و وضعیت و چهره مبادی ورودی و خروجی کشور به خصوص بندرعباس را دگرگون کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.