| کد خبر: 270494 |

صادرات کالا از مرز کیله سردشت ۵۲ درصد افزایش یافت

سال گذشته ۴۶۱ هزار تُن کالا به ارزش ۲۲۸ میلیون دلار از مرز کیله این شهرستان صادر شد که نسبت به ۱۴۰۱ افزایش ۵۲ درصدی داشت.

تین نیوز

مدیر گمرک سردشت گفت: سال گذشته ۴۶۱ هزار تُن کالا به ارزش ۲۲۸ میلیون دلار از مرز کیله این شهرستان صادر شد که نسبت به ۱۴۰۱ افزایش ۵۲ درصدی داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، امین غلام نژاد روز پنجشنبه اظهار کرد: عمده کالاهای صادراتی طی سال گذشته تره بار، خشکبار، مواد معدنی، پلاستیکی و فلزی بود.

غلام نژاد اضافه کرد: همچنین پارسال در مجموع بیش از ۳.۵ میلیون دلار انواع کالا اغلب شامل لوازم خانگی و برقی از مرز کیله وارد کشور شد.

وی بیان کرد: طی سال گذشته علی رغم اینکه ساز و کار تردد انسانی به طور کامل مهیا نشده ولی رفت و آمد بیش از ۱۴۰ هزار نفر از مرز کیله ثبت شده است.

غلام نژاد گفت: روزانه بیش از ۱۸۰ کامیون شامل کالاهای صادراتی به مقصد اقلیم کردستان عراق وارد بازارچه مرزی «کیله» می شوند.

به گزارش ایرنا، بازارچه مرزی کیله سردشت از سال ۱۳۸۲ برای تسریع در صادرات کالا و تولیدات داخلی کشور آغاز به کار کرد و این بازارچه مرزی سال گذشته به عنوان یکی از مرزهای رسمی کشور در هیأت دولت به تصویب رسید و روزانه بیش از ۵۰۰ نفر در این بازارچه مرزی امرار معاش می کنند.

مرز کیله تا سردشت ۱۸ کیلومتر و تا شهر قلعه دیزه عراق ۱۷ کیلومتر مسافت دارد و این فاصله کمترین مسافت بین ۲ شهر مرزی در غرب کشور و از دیگر مزیت های این مرز است.

شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی و در امتداد مرزهای ایران با شمال عراق قرار گرفته، این شهرستان مرزی دارای ۲ بازارچه مرزی مصوب «کیله» و «اشکان» در طول مرز با شمال عراق است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.