| کد خبر: 265668 |

بررسی افزایش همکاری در حوزه حمل و نقل میان ایران و اتحادیه اروپا

نشست هم اندیشی هیئت اعزامی شرکت حمل و نقل بین المللی یورو کارگو کشور یونان و معاونت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس به منظور احصا و ارائه پیشنهادات افزایش همکاری حوزه حمل و نقل مسافری و باری میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا امروز، ۲۵ آذرماه در شیراز برگزار شد.

تین نیوز

نشست هم اندیشی هیئت اعزامی شرکت حمل و نقل بین المللی یورو کارگو کشور یونان و معاونت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس به منظور احصا و ارائه پیشنهادات افزایش همکاری حوزه حمل و نقل مسافری و باری میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا امروز، ۲۵ آذرماه در شیراز برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در این نشست که با حضور مسئول هماهنگی امور بین الملل معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس و جمعی از مدیران بخش دولتی و خصوصی حوزه حمل و نقل استان فارس برگزار شد، ظرفیت ها و توانمندی های استان فارس و کشور یونان در حوزه گردشگری، حمل و نقل داخلی و بین الملل و محدودیت های موجود مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

مسئول هماهنگی امور بین الملل معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس درد این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور این هیئت یونانی، استفاده از فرصت ایجاد شده را به منظور تقویت روابط گردشگری، تجاری و حمل و نقل استان فارس با کشورهای اروپایی ضروری دانست.

محمدعلی مصلحی فر ضمن تقدیر از رویکرد مثبت هیئت یونانی، اظهار کرد: ایران و یونان دو تمدن بزرگ باستانی، با سابقه فرهنگی مشترک و داد و ستد در عرصه های گوناگون هستند که این مهم، ضرورت گسترش همکاری ها را بیش از پیش حائز اهمیت می سازد.

وی، وجود مرزهای آبی وسیع از طریق دریای مدیترانه و دریای یونان، همچنین مرز زمینی بین یونان و ترکیه را از دلایل اهمیت مراودات تجاری بین دو کشور برشمرد.

مسئول هماهنگی امور بین الملل معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در ادامه به معرفی سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس که قرار است در دی ماه سال جاری در شهر شیراز برگزار شود، پرداخت.

همچنین در این جلسه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس ظرفیت های حمل و نقل کالا در این استان را معرفی کرد.

علیرضا راستیار با بیان اینکه استان فارس رتبه نخست کشور را در حوزه حمل و نقل کالا دارا است، گفت: این استان با داشتن تعداد ۶۰ هزار راننده حرفه ای و با دارا بودن مجموع ۲۴۹ شرکت حمل و نقل که ۲ شرکت آن در حوزه حمل و نقل بین المللی فعالیت دارند، بیشترین مراودات را با کشورهای عراق، ترکیه و آذربایجان دارا است.

وی ضرورت بهره گیری از فرصت ایجاد شده جهت افزایش تجارت دو کشور از طریق قلمرو ایران را بسیار مهم ارزیابی کرد و با اشاره به توانمندی های استان فارس در حوزه حمل و نقل، بهره مندی از خدمات طرف یونانی را نیز بسیار ارزشمند توصیف کرد.

در ادامه این جلسه مدیران شرکت های حمل و نقل بین المللی و شرکت های خدمات مسافرتی استان فارس به بیان برخی محدودیت ها و معرفی زمینه های موجود جهت همکاری مشترک پرداختند.

تسهیل صدور روادید رانندگان و کاهش نرخ صدور مجوز حمل و نقل، کاهش زمان و هزینه های حمل کالا، ارائه نرخ های مناسب حمل روـ رو، کانتینر و فله، اعزام گروه های مختلف گردشگری و تجاری در قالب تور آشناسازی به منظور شناخت ظرفیت های دو کشور و رایزنی جهت عقد قراردادهای فی مابین و تمرکز بر احیای مناسبات گردشگری جاده ای و دریایی از جمله موارد به منظور همکاری های مشترک عنوان شد.

در ادامه رئیس هیئت مدیره شرکت یورو کارگو نیز با ابراز خرسندی از فرصت حضور در استان فارس، بازدید از اماکن تاریخی و ادبی و مذاکره با همتایان ایرانی، از همکاری تجار ایرانی و سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور یونان تشکر کرد و گفت: با توجه به اهمیت همکاری های دو جانبه در حوزه گردشگری، حمل ‍و نقل جاده ای و دریایی، امیدواریم فرصت های به مراتب بهتری را شاهد باشیم به ویژه هم اکنون که از محدودیت های موجود و زمینه های همکاری مشترک بیشتر آگاه شدیم.

فوتینی، هدف شرکت یورو کارگو را تسهیل و تعمیق بیشتر حمل و نقل میان طرفین عنوان کرد و گفت: کلیه اقدامات لازم از جمله تدارک عوارض بین راهی، تسهیلات برگشت تریلرهای خالی در اقصی نقاط اروپا برای اطمینان از حمل و نقلی ایمن، روان و ارزان در فعالیت های این شرکت وجود دارد.

در این نشست مقرر شد هیئت یونانی این رویداد را به تمام شرکت های گردشگری و حمل و نقل بین المللی مرتبط با موضوع اعلام کند تا با حضور این شرکت ها و برگزاری جلساتB۲B  بسترهای مشترک همکاری های گردشگری و تجاری بیش از پیش فراهم شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.