| کد خبر: 247682 |

استقبال کشورهای همسایه از پیشنهادات ایران برای توسعه ترانزیت

کشورهای حاضر در اجلاس ۶ جانبه توسعه همکاری های ترانزیتی در ایران، از پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای توسعه ترانزیت استقبال کردند.

تین نیوز

کشورهای حاضر در اجلاس ۶ جانبه توسعه همکاری های ترانزیتی در ایران، از پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای توسعه ترانزیت استقبال کردند.

​به گزارش تین نیوز، رحیم بابازاده معاون اول وزیر نقلیات جمهوری تاجیکستان در اجلاس 6 جانبه توسعه همکاری های ترانزیتی اظهار کرد: طی دو روز برگزاری این اجلاس کشورهای آسیای مرکزی با ایران در بحث توسعه زیرساخت های حمل و نقل ترانزیت همفکر هستند.

وی افزود: ما از پیشنهادات وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در این رابطه استقبال می کنیم و امیدواریم همکاری های فی ما بین در اینده نیز تداوم یابد.

 همچنین آلماز ترقن بایف معاون وزیر حمل و نقل و ارتباطات قرقیزستان نیز با اشاره به اینکه از تصمیمات وزارت راه و شهرسازی ایران برای توسعه ترانزیت پشتیبانی می کنیم، تصریح کرد: کارشناسان ما کار بزرگی را در تدوین سند همکاری های ترانزیتی انجام دادند و تا دو هفته آینده این سند همکاری مشترک آماده می شود.

وی افزود: تحقق این برنامه مشترک منجر به افزایش ترانزیت قطعی بین کشورها می شود.

معاون وزیر حمل و نقل و ارتباطات قرقیزستان در پایان گفت: برای دولت و مردم خوب ایران آرزوی سعادت و خوشبختی داریم.

 معاون رئیس کل آژانس ارتباطات و حمل و نقل کابینه وزرای ترکمنستان نیز گفت: هدف از برگزاری این رویداد تامین تردد و تسهیل تردد کالا بدون مانع است. به عنوان فعالان صنعت حمل و نقل زمان تحویل نقش مهمی در المان های اقتصادی برای صاحبان کالا ایفا می کند.

آنایف ادامه داد: رشد ترانزیت به زمان تحویل بستگی دارد بواسطه سند همکاری 6 جانبه مقید هستیم به طور منظم با همکاری مسئولان کشورهای منطقه برای رفع موانع توسعه ترانزیت اقدامات لازم صورت گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.