| کد خبر: 132610 |

احداث خط آهن بندرامام-شادگان-خرمشهر به مدت سه سال

مدیرکل راه آهن جنوب پیش بینی کرد: خط آهن بندر امام - شادگان - خرمشهر که نقش مهمی در ترانزیت کالا و انتقال نفت عراق به بندر امام خواهد داشت، سه سال به طول بینجامد.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن جنوب پیش بینی کرد: خط آهن بندر امام - شادگان - خرمشهر که نقش مهمی در ترانزیت کالا و انتقال نفت عراق به بندر امام خواهد داشت، سه سال به طول بینجامد.

 
به گزارش مانا، عبدالکریم درویش زاده افزود: برای اجرای این خط ریلی چهارهزار میلیارد ریال پیش بینی شده که از این میزان یک هزار و 500میلیارد ریال آن برعهده منطقه آزاد اروند خواهد بود و بقیه اعتبار با تصویب هیئت دولت ، توسط شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تامین می شود.
 
وی گفت: با توجه به احداث دو کارخانه فولاد بندر شادگان و فولاد اروند و وجود دو بندر مهم امام خمینی(ره) در ایران و بصره عراق ، احداث این خط آهن می تواند تحول بزرگی درروابط اقتصادی و تجاری دو کشور ایران و عراق داشته باشد.
مدیرکل راه آهن جنوب در ادامه گفت: این خط آهن 120کیلومتری به طورحتم در رونق اقتصادی دو بندر شادگان و خرمشهر نقش اساسی خواهد داشت.
 
درویش زاده با اشاره به اینکه مطالعات مسیریابی این خط توط مشاور به پایان رسیده است افزود: با توجه به اینکه این خط ریلی از بخش جنوبی تالاب بین المللی شادگان می گذرد به مطالعات دقیق زیست محیطی هم نیاز دارد.
 
وی ادامه داد:علاوه بر این با توجه به اینکه مسیر از یک منطقه خاص نزدیک دریا عبور می کند علاوه بر مطالعات زیست محیطی به مطالعات زمین شناسی نیز نیاز دارد.
 
 درویش زاده ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک بتوانیم عملیات اجرایی این خط مهم ریلی را که برای دو کشور ایران و عراق بسیار حیاتی است شروع کنیم.
 
وی گفت:این خط آهن در افزایش مبادلات تجاری و ترانزیت کالا بین دو کشور ایران و عراق از اهمیت زیادی برخوردار است و می تواند نقطه اتکایی برای تعمیق روابط اقتصادی دو کشور همسایه باشد.
 
با اتصال خط آهن شلمچه - بصره ، عراق عملا به شبکه راه آهن جمهوری اسلامی ایران متصل شده و ایران نیز به راه آهن کشورهای شرق مدیترانه وصل می شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.