| کد خبر: 150895 |

حیات کشتی‎سازی هیوندای در هاله‎ای از ابهام

کشتی‎سازی هیوندای در سال جاری تاکنون موفق به ثبت 30 سفارش جدید شده که کمتر از یک سوم سفارشات مورد انتظار این شرکت ‎برای سال جاری است.

تین نیوز

با وجود افزایش سفارشات‎شرکت‎های‎ کشتی‎سازی کره‌جنوبی در ماه سپتامبر 2017 میلادی که موجب شد این کشتی‎سازی‎ها همتایان چینی خود را پشت سر بگذارند اما شرکت صنایع سنگین هیوندای (HHI) از کاهش سفارش‎ها به شدت رنج می برد.

 به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، او گپ کون، معاون HHI، به رسانه های کره جنوبی اعلام کرده است که هیوندای در سال جاری تاکنون موفق به ثبت 30 سفارش جدید شده است که کمتر از یک سوم سفارش های مورد انتظار این کشتی‎سازی برای سال جاری است.

این مقام هیوندای که در شورای ملی کره سخن می گفت، اظهار کرد که چنانچه سفارش‎های این کشتی سازی افزایش نیابد، ممکن است این شرکت ظرف 8 ماه آینده مجبور به تعطیلی کامل تمامی یاردهای کشتی سازی خود شود.

هم اکنون تعداد سفارش های ساخت در این کشتی سازی در مجموعه 75 فروند کشتی است که ساخت تمامی آنها در 8 ماه آینده به پایان می رسد.

از سوی دیگر، قیمت ساخت کشتی‎‌های جدید تقریبا نصف شده است و این خود فشار مضاعفی بر شرکت های کشتی سازی وارد می کند.

آقای کون افزود: "کاهش سفارش‎های ساخت کشتی یکی از دلایلی است که مانع از بازگشایی یارد Gunsan می شود، بازگشایی این یارد موجب بروز 100 میلیارد یوان (88.2 میلیون دلار) خسارت به شرکت می شود." یارد کشتی سازی Gunsan متعلق به کشتی‎سازی هیوندای در ماه جولای امسال به دلیل کاهش سفارش‎ها بسته شد.

کاهش سفارش های کشتی سازی هیوندای موجب شد که این شرکت بزرگ در ماه سپتامبر برنامه دوره ای مرخصی به کارکنان خود را به اجرا بگذارد. کارگران مطابق با این برنامه به مرخصی 5 هفته ای فرستاده می‎شوند تا به این طریق ضمن حفظ کار خود از اتلاف نیروی کار جلوگیری شود.

 

منبع: سايت خبری مارین تایمز
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.