| کد خبر: 143204 |

ضبط گواهینامه 30 راننده متخلف در استان ایلام

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 30 جلد گواهینامه رانندگی رانندگان متخلف که نمره منفی آنها به حد نصاب (30 نمره منفی) رسیده بود، از سوی ماموران پلیس راه استان ضبط شد.

تین نیوز
رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 30 جلد گواهینامه رانندگی رانندگان متخلف که نمره منفی آنها به حد نصاب (30 نمره منفی) رسیده بود، از سوی ماموران پلیس راه استان ضبط شد.
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ رضا همتی زاده با با بیان اینکه برابر ماده هفت قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی چنانچه راننده متخلف دارای 30 نمره منفی باشد گواهینامه وی به مدت سه ماه ضبط خواهد شد افزود: در صورتیکه با ارتکاب تخلفات جدید 25 نمره منفی دیگر در پرونده این راننده ثبت شود گواهینامه او به مدت 6 ماه ضبط ، اگر در اثر ارتکاب تخلفات جدید 20 نمره منفی دیگر به این متخلف تعلق گیرد گواهینامه او ابطال و او پس از یک سال می تواند برابر مقررات و پس از طی دوره آموزشی گواهینامه جدید اخذ کند.
 
رئیس پلیس راه استان یادآور شد: برابر قانون چنانچه شخصی در مدت ضبط گواهینامه اقدام به رانندگی کند در حکم راننده بدون گواهینامه بوده و به مجازات آن محکوم خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: رانندگانی که آستانه نمره منفی گواهینامه آنان به حد نصاب رسیده موظفند گواهینامه خود را تسلیم پلیس راهور کنند و در صورت تسلیم نکردن مدت محرومیت و مجازات آنها به میزان 2 برابر افزایش می یابد.
 
سرهنگ همتی زاده یادآور شد: برابر تبصره 2 ماده هفت قانون رسیدگی به تخلفات در صورتیکه متخلف به مدت 6 ماه از زمان ارتکاب آخرین تخلف منجر به کسب نمره منفی در بندهای یک و 2 و یک سال در بند سه ماده هفت که در بالا اشاره شد، مرتکب هیچگونه تخلف رانندگی نشود تمامی نمرات منفی بلااثر و تخلف بعدی وی به عنوان تخلف اول او محسوب می شود.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.