| کد خبر: 138692 |

طرح جامع شهری ایلام اصلاح شد

شهردار ایلام گفت: طرح جامع شهری ایلام بازنگری و در یک اقدام 300 مورد ایراد بر آن وارد و اصلاح شد.

تین نیوز

شهردار ایلام گفت: طرح جامع شهری ایلام بازنگری و در یک اقدام 300 مورد ایراد بر آن وارد و اصلاح شد.

«منت محمدی» در جلسه گروه مجازی جذب سرمایه‌گذار و توسعه استان ایلام اظهار کرد: اگر کسی قصد دارد در حوزه شهری در ایلام سرمایه‌گذاری کند به شهرداری مراجعه تا موانع سر راه برداشته شود و شاهد توسعه شهر ایلام باشیم.

شهردار ایلام با بیان اینکه ایجاد کارخانه بازیافت زباله در ایلام به‌صورت جدی در دستور کار است و زمین و دیگر امور مربوطه انجام‌شده که در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت:  روزانه  350 تن زباله در «هَر دریژ» جمع‌آوری می‌شود که حدود 27 هکتار زمین در مکان مشخص برای ایجاد کارخانه بازیافت و تولید برق از آن مشخص‌شده است.

محمدی ایجاد «باغ گل» برای کاشت در فصول مختلف سال در میدان‌ها و بلوارهای شهری را از دیگر نیازهای ایلام دانست و افزود: ایجاد «باغ گل» هم اشتغال می‌آفریند و هم دیگر نیازی نیست برای گل به دیگر استان‌ها مراجعه کنیم.

شهردار ایلام با تأکید بر اینکه درصدد هستیم که با ارائه خدمات الکترونیکی از مراجعه شهروندان به شهرداری جلوگیری کنیم ، تصریح کرد: نوبت‌دهی الکترونیکی از معطلی بیش از 30 درصد شهروندان جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع شهری ایلام بازنگری و در یک اقدام 300 مورد ایراد که بر این طرح وارد بود اصلاح شد، تصریح کرد: حدود 40 درصد شهر ایلام سکونت‌گاه غیررسمی است که در یک برنامه درست و دقیق به جامعه شهری اضافه ‌شده‌اند.

محمدی تاکید کرد: مدیریت پسماند، مدیریت سرمایه‌گذاری و ساماندهی نخاله‌های ساختمانی در شهرداری ایلام به‌صورت جدی در دستور کار است.

شهرداری ایلام با تأکید بر اینکه انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر یکی از اولویت‌ها و ضرورت‌های شهر ایلام است که به‌صورت جدی در حال پیگیری و رفع موانع موجود بر سر راه این مهم هستیم، خاطرنشان کرد: علاوه بر این ایجاد یک المان شهری مناسب و شهربازی استاندارد و مطلوب و تله‌کابین در دستور کار است.

در ادامه «بختیار حیدرخانی» مدیر گروه مجازی جذب سرمایه‌گذار و توسعه استان ایلام نیز اظهار کرد: مشارکت بخش خصوصی در توسعه و رفع مشکلات شهر ایلام بسیار ضروری است و مسئولان امر باید به‌صورت جدی به این مهم توجه کنند.

وی بابیان اینکه درزمینهٔ حمل‌ونقل و ترافیک بخصوص در شهر ایلام مشکل جدی داریم، افزود: در حال حاضر در شهر ایلام و بخصوص هسته مرکزی شهر به دلیل تجمع صنوف مختلف ازجمله مطب‌های پزشکان با مشکل جدی ترافیک مواجه هستیم باید برای این مهم چاره‌اندیشی شود.

حیدرخانی با اشاره به غیراستاندارد بودن شهربازی‌ها و عدم وجود فضای سبز کافی ، تصریح کرد: ضرورت دارد شهرداری درزمینهٔ ساخت یک سینما ورود کند.

مدیر گروه مجازی جذب و سرمایه‌گذار استان ایلام با تأکید بر اینکه انتقال صنوف آلاینده و نمایشگاه‌های خودرو به خارج از شهر از مطالبات به‌حق و چندین ساله مردم برای کاهش بار ترافیک است، گفت: شهر ایلام دارای کمبودهای زیادی است که باید با یک مدیریت منسجم و دقیق حل شوند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.