| کد خبر: 269136 |

کارِنامه‌ کشش؛

◄ گزارش عملکرد بخش حمل و نقل ریلی در 9 ماهه سال 1402و 3 ماهه سوم امسال

متوسط بهره وری ماهیانه واگن های باری در 9 ماهه سال جاری 6.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال 1401 و 17.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال 1400 افت داشته است.

تین نیوز

گروه مطالعات سیاست گذاری و پایش فضای کسب و کار انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته می کوشد با ارائه گزارش های آماری، تصویری شفاف از عملکرد گذشته صنعت و اثرات آن روی شاخص های مختلف حمل و نقل ریلی تهیه و منتشر نماید.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته، گزارش پیش رو شاخص های مهم این صنعت را در بازه 9 ماهه سال 1402 با مدت مشابه سه سال گذشته و همچنین سه ماهه سوم سال 1402 را با 3  فصل گذشته آن مقایسه می کند. امید است با افزایش دقت و جامعیت تصمیمات مدیران بر مبنای آمار و اطلاعات به روز، شاهد بهبود و پیشرفت در صنعت حمل و نقل ریلی کشور باشیم.

بر اساس این گزارش، متوسط بهره وری ماهیانه واگن های باری در 9 ماهه سال جاری 6.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال 1401 و 17.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال 1400 افت داشته است. همچنین این شاخص در 9 ماهه نخست 1402، کمترین مقدار را نسبت به دوره مشابه سه سال گذشته دارد. به علاوه این شاخص در پاییز سال جاری، نسبت به مدت مشابه سه فصل گذشته آن، کمترین مقدار را به خود اختصاص داده است.

شاخص های تناژ و تن - کیلومتر بار حمل شده در 9 ماهه سال جاری، کمترین مقدار را نسبت به مدت مشابه سه سال گذشته دارند.

شاخص تناژ بار ترانزیت حمل شده در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4.5 درصد افزایش و نسبت به مدت مشابه سال 1400، 18.3 درصد کاهش داشته است. شاخص تن - کیلومتر بار ترانزیت حمل شده در نُه ماهه سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال 1401 و سال 1400 به ترتیب 10.6 و 51.6 درصد کاهش یافته است اما نکته امیدوار کننده در بخش ترانزیت این است که تناژ و تن - کیلومتر بار ترانزیتی حمل شده در فصل پاییز سال جاری، از هر یک از سه فصل قبل از آن بیشتر است. به طور مشخص، شاخص تناژ و تن-کیلومتر بار ترانزیتی حمل شده در پاییز سال جاری نسبت به تابستان سال جاری به ترتیب 59.2 و 78.9 درصد افزایش یافته است.

در 9 ماهه نخست سال جاری، شاخص مسافر-کیلومتر جابه جا شده بیشترین مقدار را نسبت به مدت مشابه سال های گذشته دارد. اما این شاخص در پاییز سال جاری نسبت به دو فصل گذشته آن، به ترتیب 2 و 3.3 درصد کاهش یافته است.

متوسط بهره وری ماهانه واگن های مسافری در 9 ماهه امسال، بیشترین مقدار را نسبت به مدت مشابه سه سال گذشته به خود اختصاص داده است اما این شاخص در پاییز سال جاری نسبت به دو فصل قبل از آن به ترتیب 2 و 3.3 درصد کاهش داشته است. 

در بخش نیروی کشش نیز درصد آماده به کاری در 9 ماهه و فصل پاییز سال جاری، 53 درصد است. قابل توجه است که درصد آماده به کاری در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سه سال گذشته، کمترین مقدار را داراست.

کارِنامه نامقبول نیروی کشش در کنار شیوه مدیریت بهره برداری شبکه ریلی باعث شده است سرعت بازرگانی واگن های باری با نزول پیوسته به عدد نگران کننده 3.06 کیلومتر بر ساعت در 9 ماهه 1402 برسد. امید است با اعتماد حاکمیت به بخش خصوصی شاهد افزایش ناوگان لوکوموتیو آماده به کار و به دنبال آن افزایش حمل بار و مسافر در شبکه باشیم.

متن کامل گزارش از اینجا قابل دریافت است.

downloadFile
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 14 2

    تبریک به حامیان بانفوذ میعاد صالحی که در هدفشان برای سقوط مداوم راه آهن موفق شدند و توانستند ایران را از مسیر توسعه خارج کنند.

    • ناشناس 6 0

      پوست دولت شده مثل پوست کرگدن ...
      احساس خاصی ندارد. این همه فلاکت را نمی فهمد.

  • ناشناس 10 1

    چه عملکرد افتضاحی ...

    عوامل مخفی شده غیررسمی در دولت هنوز هم دارند از این بشر حمایت می کنند؟
    با چه رویی؟
    چقدر وقاحت می خواهد که از کسی حمایت کنی که حمل ریلی را به فنا برده و باعث انتقال بار از ریل به جاده های کشور شده است.

    وقتی بار از ریل به جاده می رود، نتیجه اش می شود قتل مردم در جاده ها ، مصرف سوخت بیشتر در این دوران فقر مالی ، آلوده سازی محیط زیست و هزاران تبعات تلخ دیگر ...

    لعنت به سیاسی کاری و انتصاب سیاسی