| کد خبر: 6287 |

◄ آمار فعالیت‌های کمکی حمل‌ و نقل آبی کشور

تین نیوز | جدیدترین آمار مرکز ملی آمار ایران درباره فعالیت کارگاه های دارای فعالیت های کمکی حمل و نقل آبی نشان می دهد در سال 91، بیشترین فعالیت اصلی این کارگاه ها، تخلیه و بارگیری و بیشترین فعالیت فرعی آنها، بارشماری بوده است.

به گزارش تین نیوز، آخرین نتایج منتشر شده از سوی مرکز ملی آمار ایران درباره آمارگیری از فعالیت های کمکی حمل و نقل آبی، نشان می دهد که در سال 91 در سراسر کشور، 869 کارگاه دارای فعالیت کمکی حمل و نقل آبی بوده اند.

از این میان، فعالیت اصلی 49.9 درصد کارگاه ها، تخلیه و بارگیری و فعالیت 41.1 درصد کارگاه ها، نمایندگی شرکت های کشتیرانی بوده است. همچنین فعالیت 3.3 درصد آنها، بارشماری، فعالیت 1.9 درصد کارگاه ها، کرایه شناور و فعالیت سایر کارگاه ها، شامل اداره بندر و کشتیرانی و بازرسی کالا بوده است.

بارشماری؛ بیشترین فعالیت فرعی کارگاه‌ها
بر اساس همین یافته ها، از مجموع 869 کارگاه دارای فعالیت های کمکی حمل و نقل آبی در سال 91، میزان 69.7 درصد کارگاه ها، هیچ فعالیت فرعی نداشته اند و 30.3 درصد کارگاه ها دارای فعالیت فرعی بوده اند که در این میان، 10.6 درصد کارگاه ها، دارای فعالیت فرعی بارشماری، 8.6 درصد کارگاه ها، دارای فعالیت فرعی نمایندگی شرکت های کشتیرانی و 5.7 درصد کارگاه ها، دارای فعالیت فرعی تخلیه و بارگیری بوده اند.

همچنین 3.1 درصد کارگاه ها، دارای فعالیت فرعی کرایه شناور و 3 درصد، دارای فعالیت فرعی حمل و نقل آبی بار و مسافر بوده اند. 8 درصد کارگاه ها نیز سایر فعالیت های فرعی را انجام می داده اند.

تخلیه بیش از 74 هزار و بارگیری بیش از 55 هزار فروند شناور توسط کارگاه ها
آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران نشان می دهد که در سال 91، تعداد 74 هزار و 52 فروند شناور، توسط کارگاه های دارای فعالیت های کمکی حمل و نقل آبی، تخلیه و 55 هزار و 617 فروند، بارگیری شده اند.

همچنین مقدار کالای تخلیه شده توسط این شناورها 152.4 میلیون تن و مقدار کالای بارگیری شده آنها 95.8 میلیون تن بوده که نشان می دهد به طور متوسط سهم هر شناور از تخلیه کالا، 2 هزار و 57 تن و از بارگیری یک هزار و 722 تن است.

در این سال همچنین سهم هر کارگاه از شناورهای تخلیه شده، 153 فروند، از شناورهای بارگیری شده، 115 فروند و از شناور کرایه داده شده، 22 فروند بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.