| کد خبر: 3790 |

اعضای شورای شهر تهران موظفند راه‌های فرار مفسدین اقتصادی در شهرداری را مسدود کنند!!!

وبلاگ تین نیوز، حمید نحف | در همه جای دنیا رسم است كه مدیران منتخب مردم هر چند وقت یكبار، نسبت به عملكرد خود به مردم گزارش می‌دهند.
مردم هم با استناد به كم و كیف همین گزارشات نسبت به انتخاب نمایندگان خود در دوره های بعدی به قضاوت می‌نشینند.
اما در كشور ما گویی ملاك چیز دیگری است.
كه اگر چنین نبود قطعا با انتخاب اصلح اوضاع و احوالی به مراتب بهتر داشتیم.
چند روز پیش كه مصاحبه تكانده آقای شجاع پوریان معاون اجرایی شورای شهر تهران را می‌خواندم به شكلی برای مظلومیت بعضی از اعضای شورای شهر تهران متاثر شدم. از اینكه می‌دیدم كمتر رسانه ای به این مهم توجه نشان داده بود نگران بودم.
معاون اجرایی شورای شهر در مصاحبه ای با خبر گزاری ایلنا ضمن تاكید بر وجود فساد در شهرداری از عدم توانایی شورای شهر و همچنین سازمان بازرسی شهرداری تهران در خصوص مقابله با فساد در این حوزه خبر داده بود.
ایشان صراحتا گفته اند كه ": فسادهایی در شهرداری وجود دارد اما راه گریزهایی برای جلوگیری از کشف آن نیز وجود دارد که اثری به جای نمی گذارند.
این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه حجم گسترش مالی و فعالیتهای اقتصادی در شهرداری وسیع است، ادامه داد: این گستردگی راههای فرار زیادی را برای کسانی که بخواهند رانت داشته باشند فراهم کرده است و ما باید بتوانیم این راه‌ها را مسدود کنیم اگر در جایی قانون این امکان سوء استفاده را برای مدیران فراهم کرده است باید قانون را اصلاح کنیم و اگر مدیرانی هستند که برای فساد مالی همراهی می کنند باید نظارت بر مدیران را قوی تر کنیم.
شجاع پوریان تاکید کرد: شهرداری مدعی است که تلاش می کند که مسئله ای در این زمینه وجود نداشته باشد اما پرونده های فساد مالی در شهرداری وجود دارد فقط این پرونده ها ملی نمی شوند و سر وصدای کمتری می کنند چرا که راههای گریز فساد مالی در شهرداری تهران زیاد است."
وی ادامه داد: آنچه که در این میان وجود دارد نبود نظارت موفق بر عملکرد شهرداری تهران است، نظارتی که با آن، تمام شاهراه‌های به وجود آمدن فساد و تداوم آن بسته شود، البته این نوع نظارت در دستگاه دولتی هم وجود نداشته است از این رو گاهی از گوشه کنار کشور اختلاس هایی با ارقام نجومی کشف می شود.
این عضو شورای شهر تهران صراحتا اعلام کرد: ما به دنبال این هستیم که نظارتمان بر شهرداری تهران راهبردی، هوشمند و کارآمد باشد و آسیب شناسی کنیم که چرا در این زمینه موفق نبوده‌ایم البته این مسئله باید بررسی شود که چرا با وجود دستگاههای عریض و طویل در بحث نظارت همچون سازمان بازرسی، دیوان عدالت و دیوان محاسبات پدیده شوم اختلاس در کشور وجود دارد." 

با نگاهی مختصر به این اظهارات درمی یابیم كه نمایندگان منتخب ما در شورای شهر چه وظیفه سنگینی بر دوش دارند.
بنده ضمن پرهیز از آن دسته از اعضایی كه در حقیقت سمت نمایندگی شهردار تهران را به جای مردم یدك می كشند، به آن دسته از نمایندگان منتخب كه هنوز بر عهدخود با مردم استوار هستند توصیه می كنم كه با پیگیری این مهم و اطلاع رسانی شفاف و صریح جلوی حیف و میل بیت المال را بگیرند.
اینكه جناب آقای حكیمی پور دیگر عضو محترم شورای شهر از لزرم آچاركشی در بخش اداری و مالی شهرداری تهران می گویند قابل تقدیر و ستایش است.
اگر اعضای محترم شورای شهر و شهردار تهران به مقوله وجود فساد در شهرداری تهران باور ندارند كه هیچ اما اگر نسبت به این موضوع باور دارند باید برای مبارزه گسترده در خصوص رفع آن اقدام نمایند.
از آنجائی‌ كه هر نقد سازنده ای می بایست با ارائه راهكارهای مناسب ختم به خیر گردد اینجانب راه‌های پیشنهادی خود را برای حراست از حیف و میل بیت المال در شهرداری تهران ارائه می‌كنم، باشد كه این توصیه ها حتی برای یادآوری هم شده باعث حركتی اندك در این راه خطیر گردد. 

برنامه های كوتاه مدت
1- اطلاع رسانی شفاف و صریح مسئولان و اعضای محترم شورای شهر در خصوص موانع مبارزه با فساد.
2- پیگیری و گزارش دهی روزانه فسادهای موجود به منظور بالا بردن ضریب ریسك اقدامات بعدی مفسدین اقتصادی در شهرداری.
3- تشكیل كمیته ای ویژه در شورای شهر به منظور پیگیری امور مربوط به مبارزه با فساد.
4- ارزیابی و اولویت بندی پروژه‌های و نظارت دقیق درروند نرخ گذاری و واگذاری‌ها به پیمانكاران 

برنامه های دراز مدت 
1- بازنگری در ساختار نظارتی شورای شهر
2- بازنگری در ساختار اجرایی و مالی شهرداری
3- شفاف سازی كلیه فعالیتهای مالی شهرداری
4- تدوین مكانیزم روشن در بخش ارائه تسهیلات و تخفیف صورت‌حسابها
5- توجه ویژه به مقوله قانونمندی در اركان مدیریتی
6- تشدید برخور د و مجازات متخلفین
7- حمایت و تقویت هر چه بیشتر واحد بازرسی شهرداری تهران به عنوان بازوی اجرایی مبارزه با فساد 

به هرحال جا دارد شورای شهر و شهرداری تهران هم، همسو با دولت تدبیر و امید با شتاب بیشتری در جهت مبارزه با مفسدین اقتصادی گام بردارند و با مسدود كردن راه‌های فرار مفسدین چشم انداز روشنتری را برای مردم تهران ترسیم نمایند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • نفیسی 0 0

    اعضای شورای شهر موظفند قبل از هرچیز جیبهای خود را پرکنند به ویژهارادتمندان به شهردار