| کد خبر: 270915 |

مشاوران املاک چگونه شناسه یکتا دریافت کنند؟

تمامی مشاوران املاک با وارد شدن به درگاه ملی مجوزها و ارائه ۴ کد می‌توانند شناسه یکتا دریافت کنند.

تین نیوز

تمامی مشاوران املاک با وارد شدن به درگاه ملی مجوزها و ارائه ۴ کد می‌توانند شناسه یکتا دریافت کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به آنکه تا پایان اردیبهشت هیچ مجوز کاغذی دیگر ارزش ندارد و تمامی مجوزها باید الکترونیکی و به صورت شناسه یکتا صادر شوند بنابراین تمامی دستگاه ها در این بین باید همکاری لازم را برای صدور مجوزهای الکترونیکی انجام دهند تا مشکلی برای ادامه فعالیت های آنها ایجاد  نشود.

براساس این گزارش یکی از بخش‌هایی که به شدت با صدور مجوزهای کاغذی در ارتباط است مشاوران املاک هستند که برای آنکه برای انعقاد قراردادهای املاک مشکلی ایجاد نشود، اولتیماتوم را اداره کل راه وشهرسازی به مشاوران املاک داده است. به طوری که در این خصوص حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت:  طبق اعلام درگاه ملی مجوزها از این تاریخ به بعد هر فعال اقتصادی که مجوز الکترونیکی یا همان شناسه یکتا نداشته باشد از نظر قانونی و سامانه‌های دولتی و بانکی فاقد مجوز محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شناسه یکتا کد منحصربه‌فردی است که به اشخاص حقیقی یا حقوقی تخصیص می‌یابد که از آن برای شناسایی دقیق و یکتا آن‌ها در سامانه مالیاتی کشور استفاده می‌شود گفت:این شناسه برای هر شخص یا شرکت به‌صورت یکتا تعریف می‌شود و به‌عنوان یک نشانی مالیاتی الکترونیکی برای ثبت اطلاعات مالیاتی و انجام امور مربوط به مالیات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین امروز هم امیر سیاح رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی گفت: تمامی صاحبان مشاغل می توانند با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوزها و رفتن به بخش دریافت شناسه یکتا و ارائه چند شماره از جمله کد ملی و کد مجوز کسب فعالیت خود اقدام به دریافت شناسه کد یکتا کنند.

 وی افزود: باید تمامی دستگاه ها، وزارت خانه‌ها و فعالان اقتصادی برای تبدیل مجوز‌های قدیمی به  شناسه یکتا  همکاری لازم را انجام دهند.

سیاح بیان کرد:  هر فردی که  پروانه کسب دارد  می‌تواند با ورود به درگاه ملی مجوز‌ها از طریق لینکی که بار گذاری شده مجوز قدیمی خود را به شناسه یکتا تبدل کند و با وارد کردن ۴ کد شناسه یکتای خود را دریافت کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • آسکندری 0 0

    سلام چرا جهت کد یکتا کسب وکارهای دسته بندی نیست
    بایستی کلی صفحات را بگردی تا من پیدا شود لطفا جهت جستجو دسته بندی ی کنید