| کد خبر: 137827 |

سرمایه گذاری برخی بانک های دولتی در موسسه کاسپین قابل پذیرش نیست

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت:با توجه به مستندات موجود، برخی از بانک های دولتی در موسسه کاسپین سرمایه گذاری کرده بودند، این در حالی است عنوان می شود چرا مردم در این نوع موسسات سپرده گذاری کرده اند.

تین نیوز

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت:با توجه به مستندات موجود، برخی از بانک های دولتی در موسسه کاسپین سرمایه گذاری کرده بودند، این در حالی است عنوان می شود چرا مردم در این نوع موسسات سپرده گذاری کرده اند.

علی وقف چی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت گفت:براساس آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی باید سئوال از رئیس جمهور در اسرع وقت از طریق رئیس مجلس به کمیسیون تخصصی ارجاع داده شود که برداشت می شود به دلایلی این موضوع انجام نشده البته تعامل و همکاری برای رفع مشکل سپرده گذاران موسسات مالی، مدنظر دکتر لاریجانی است.

 نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود:وعده های داده شده در خصوص رفع مشکلات سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری تاکنون عملی نشده است، با وجود این که در نشست غیرعلنی مجلس عنوان شد تا ساعت 12 شب گذشته پول سپرده گذاران در 80شعبه کشور واریز شده است اما براساس گزارش‌ها حداقل در دو شعبه تهران اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

وقف چی بابیان اینکه مردم به بانک مرکزی اعتماد دارند، افزود:با استنادات موجود برخی از بانک های دولتی در موسسه کاسپین سرمایه گذاری کرده بودند، این در حالی است عنوان می شود چرا مردم در این نوع موسسات سپرده گذاری کرده اند.

وی ادامه داد:دکتر لاریجانی در خصوص مسائل مربوط به موسسات مالی و اعتباری تاکید داشتند در سریعترین زمان بانک مرکزی مشکلات سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری را به دلیل مسائل اجتماعی حل کند، بنابراین نمی تواند برای رفع این مشکل فرصت چند ماهه داد از طرفی باید مشکلات تمامی سپرده گذاران موسسات مالی رفع شود.

وقف چی تصریح کرد:با وجود عملی نشدن وعده ها در خصوص  رفع مشکلات موسسات مالی، امید است در چند روز آینده اقداماتی انجام شود که بیانگر تعامل باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود:ابهام در موضوعاتی مانند تعیین تکلیف نشدن سپرده گذاران مشترک در موسسات مالی و همچنین سپرده های بالای 50 میلیون تومان وجود دارد و بانک مرکزی در این خصوص باید پاسخ شفاف ارائه کند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.