| کد خبر: 133304 |

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با تین‌نیوز اعلام کرد:

◄ جدیت مجلس در احقاق حقوق انجمن‌های خودروئی کشور

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از جدیت این کمیسیون به منظور احقاق حقوق انجمن‌های خودروئی کشور، خبر داد.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از جدیت این کمیسیون در احقاق حقوق انجمن‌های خودروئی کشور، خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سعید باستانی با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: خبرها حاکی از آن است که شماره‌گذاری خودروهای غیر آمریکائی ساخت آمریکا در حالی آغاز شده که به شکایت انجمن واردکنندگان خودرو به کشور رسیدگی نشده است.

 

وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: چنان‌چه انجمن واردکنندگان خودرو ایران، مشکل خود را به کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارسال کنند، قطعا اعضای کمیسیون، آن‌را در دستور کار بررسی قرار خواهند داد.

 

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که «مسائلی از این دست باید به اطلاع نمایندگان مردم نیز برسد»، افزود: موضوع شکایت انجمن واردکنندگان خودرو ایران در خصوص توقف و یا از سرگیری شماره‌گذاری خودروهای وارداتی با کمیسیون صنایع و معادن مطرح نشده است.

 

باستانی با تاکید بر رسیدگی اساسی به این قبیل مسائل در صنعت خودرو، یادآور شد: با طرح موضوع شکایت درخصوص شماره‌گذاری خودروهای وارداتی، کمیسیون صنایع با جدیت آن‌را دنبال‌گیری می‌کند.

 

به گزارش تین‌نیوز، شماره‌گذاری خودروهای غیرآمریکایی، پس از توقف 8 ماهه از سوی پلیس راهور ناجا بار دیگر از سر گرفته شد، در حالی توقف شماره‌گذاری خودروهای وارداتی از سال گذشته به مشکل جدی برخی از مشتریان و واردکنندگان تبدیل شد که به‌دنبال این موضوع طرح شکایتی به مراجع قضایی صورت گرفت، حال به نظر می‌رسد که پیش از تعیین تکلیف این شکایت، شماره‌گذاری این خودروها به روند عادی خود بازگشته است.

 

براساس این گزارش، آنگونه که گفته می‌شود، پلیس راهنمایی و رانندگی روز گذشته طی نامه‌ای از وزارت ‌صنعت، معدن و تجارت درخصوص خودروهای برندهای غیرآمریکایی تولید شده در این کشور که به‌صورت قانونی وارد کشور شده‌اند، استعلام کرده است تا با اعلام آنها شماره‌گذاری خودروهای متوقف شده از سر گرفته شود.

 

در حالی پلیس راهنمایی و رانندگی دلیل خود برای عدم شماره‌گذاری خودروهای مذکور را آمریکایی بودن این خودروها می‌داند که ثبت‌سفارش و ترخیص این خودروها از گمرک با هیچ مانعی مواجه نبود اما، با وجود این 5 ماه پس از آنکه تفسیر درخصوص آمریکایی بودن یا نبودن این خودروها محل اختلاف بود و پلیس حاضر به شماره‌گذاری این خودروها نبود، وزارت‌صنعت، معدن و تجارت به‌دلیل صف طولانی خودروهای شماره‌گذاری نشده، ثبت‌ سفارش این خودروها را غیرفعال کرد تا تعیین تکلیف دقیقی در این زمینه صورت بگیرد.

 

براساس این گزارش، در همین حین برخی از خریداران و واردکنندگان شکایتی در این زمینه را به دادگاه ارائه کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.