| کد خبر: 132908 |

◄ ضرورتی برای ساخت سکوهای تک نازل در تهران وجود ندارد

به ظاهر قرار است جایگاه‌های سوخت‌گیری «تک‌سکو» در تهران احداث شود که سال‌ها است میان شهرداری و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در رفت و آمد است.

تین نیوز

طرح احداث جایگاه‌های سوخت‌گیری «تک‌سکو» در تهران  سال‌ها است میان شهرداری و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در رفت و آمد است.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور با تائید این مطلب آن‌ را غیر کارشناسی دانست و اظهار داشت: متاسفانه به دلیل تکیه بر برخی مسئولیت‌ها، کارهائی در کشور انجام می‌گیرد که خلاف مقررات و اصول مدنی است.

 

بیژن حاج محمدرضا که شبکه خبری تین سخن می‌گفت، تصریح کرد: جز در شمال غرب تهران که بهای زمین بسیار بالا است در این شهر به حد اشباع جایگاه وجود داردکه حتی در ساعات پیک هم خالی از متقاضی خرید سوخت هستند.

 

وی با تاکید بر خطرات زیست‌ محیطی ناشی از احداث سکوهای تک نازل در تهران، افزود: متاسفانه به دلیل عدم همکاری شهرداری و ضرورت ساخت جایگاه سوخت با تعداد نازل استاندارد در منطقه شمال غرب تهران، تلاش‌های اتحادیه جایگاه‌داران به منظور ساخت جایگاه دراین منطقه راه به جائی نیافته است.

 

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور با اشاره به محل ساخت جایگاه‌های تک نازل که در حاشیه پیاده‌روها پیش‌بینی شده است، گفت: با این‌کار موجبات کم شدن فضای پیاده روها فراهم شده و عابران پیاده که عمدتا کودکان، سالخوردگان و بانوان هستند با مشکل عبور از معابر شهری و بروز خطر تصادف مواجه خواهند شد.

 

حاج محمدرضا در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تاسف از اتخاذ چنین تصمیمی آن‌را تنها مصرف کردن سرمایه ملی در امور غیرکارشناسی دانست و یادآور شد: اتحادیه جایگاه‌داران سوخت مراتب مخالفت خود را با احداث چنین جایگاه‌هائی اعلام کرده اما به نظر می‌رسد چندان مثمر ثمر نبوده است.

 

وی به مشکل تامین امنیت جایگاه‌های تک نازل اشاره و تصریح کرد: با توجه به درآمد کم جایگاه‌داری قطعا اگر دارنده این قبیل جایگاه‌ها نسبت به استخدام نگهبان و یا کارمند شبانه اقدام کنند، این کار صرفه اقتصادی نخواهد داشت.  لذا تامین امنیت جایگاه به دغدغه‌ای نزد دارنده آن بدل خواهد شد.

 

حاج محمدرضا با تاکید بر این اصل مهم که همواره حق با مردم است و در این زمینه نیز باید جانب مردم را گرفت، افزود: این‌که مردم بر این باور هستند که میزان آلاینده‌ها با احداث این قبیل جایگاه‌ها افزایش پیدا می‌کند کاملا پایه علمی دارد ضمن آن‌که ضرورتی برای ساخت این سکوها در تهران احساس نمی‌شود.

 

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت در پایان با یادآوری طرح برندسازی جایگاه‌ها نیز، خاطرنشان کرد: این اتفاق تنها باعث انحصارگرائی خرید زمین شده و باید دانست کاری که 40 سال متوقف بوده قطعا بین 10 تا 15 سال موجب بروز هرج و مرج در صنعت جایگاه‌داری خواهد شد.

 

به گزارش تین‌نیوز، سخنان حاج محمدرضا در حالی گفته شد که مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از مذاکره بین شرکت‌های برند و شهرداری برای راه‌اندازی جایگاه‌های کوچک سوخت در تهران خبر داده بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.